یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: قطر رسماً به عنوان میزبان پانزدهمین دوه بازی‌های جام‌ملت‌های آسیا که در سال 2011 برگزار خواهد شد انتخاب شد.

به گزارش ایرنا کشور کوچک قطر بعد از انصراف ایران و هند از ارایه پیشنهاد میزبانی ، روز یکشنبه 7 29 ژوئیه(7 مرداد) رسماً به عنوان میزبان پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا در سال ‪ ۲۰۱۱‬معرفی شد.

این رقابتها در ماه ژانویه درقطر برگزار خواهد شد. ژانویه، ژوئیه و اوت تنها تاریخ‌هایی هستند که فدراسیون بین‌المللی فوتبال برای برگزاری رقابتهای بین‌المللی درنظر گرفته و باتوجه به گرمای شدید هوا در ژوئیه و اوت، ماه اول زمستان مناسب‌ترین زمان در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس است.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره اظهارداشت : با توجه به اینکه ژانویه در تقویم فدراسیون بین المللی فوتبال به عنوان تاریخ برگزاری رقابتهای بین‌المللی تعیین شده، دلیلی نمی‌بیند که مشکلی بین باشگاهها و تیم‌های ملی ایجاد شود.

وی گفت: ژوئیه ماه بسیار گرمی در قطر است و برگزاری مسابقات در این زمان امکان‌پذیر نیست بنابراین در ژانویه برگزار خواهد شد که مورد حمایت و تایید تقویم بین‌المللی نیز هست.

قطر در ماه دسامبر ‪ ۲۰۰۶‬بازی‌های آسیایی را در دوحه به صورت کاملا موفقیت آمیز برگزار کرد [پنجره‌ای به دوحه 2006] و آخرین بار در سال ‪ ۱۹۸۸‬میزبان جام ملتها بود که با قهرمانی عربستان خاتمه یافت.

یکی از نگرانی‌ها در مورد میزبانی قطر این است که آیا مسابقات مورد استقبال تماشاگران قرار خواهد گرفت یا همانند بازی‌های آسیایی، بیشتر سالن‌ها خالی خواهد ماند.

به گفته بن همام،کنفدراسیون فوتبال آسیا به این موضوع توجه کافی دارد اما "قطر با اینکه کشور کوچکی است، در همسایگی کشورهایی قرار دارد که پرجمعیت هستند و سفر به دوحه نیز با مسیرهای زمینی و صدها پرواز در روز امکان‌پذیر است."

وی تاکید کرد: این موضوع یکی از دغدغه‌های ماست که بر آن غلبه خواهیم کرد.

کد خبر 27695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز