سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هنرمند مجسمه‌های خود را که با اصول تازه‌ای در هنر مجسمه‌سازی خلق شده‌اند، در گالری «نگاه» به‌نمایش می‌گذارد.

۶۴ (شش) ضلعی

به گزارش ايسنا؛ روح‌الله شمسی‌زاده درباره‌ی تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی‌اش با عنوان نمایشگاه «64 (شش) ضلعی» اظهار کرد: در این نمایشگاه 10 مجسمه در ابعاد مختلف و با متریال ترکیبی فلز و کامپوزیت به‌نمایش گذاشته می‌شود.

او ادامه داد: معمولا مجسمه‌سازی از فرم شروع می‌شود و هنرمند شکل خاصی را مانند فیگور می‌سازد و به اقتضای مکان نصب آن و موقعیتش، متریالی به اثر اضافه می‌کند. در این مجموعه کاملا برعکس عمل شده و روش ساخت، فرم‌ها را شکل داده است.

این هنرمند همچنین اضافه کرد: این مجموعه، پژوهشی است و حول محور تأثیر فرآیند ساخت ماده بر شکل‌گیری فرم است و کشف روابط هندسی و نگاه لابراتواری به اصول و ثابت‌ها، بخش پررنگ این رفتار است.

شمسی‌زاده متولد 1357 و دارای مدرک کارشناسی مجسمه‌سازی از دانشگاه هنر و کارشناسی‌ارشد نقاشی از دانشگاه تهران است. او اکنون به‌عنوان مدرس در دانشگاه هنر تهران مشغول به تدریس است. آثار این هنرمند تا کنون در چند نمایشگاه گروهی و انفرادی به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «64 (شش) ضلعی» از 23 آبان تا 4 آذرماه از ساعت 14 تا 20 در گالری «نگاه» به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوچه گلزار، شماره 32 میزبان علاقه‌مندان به هنر مجسمه‌سازی است.

کد خبر 277526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha