سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: تعداد سهام معامله شده در بورس تهران، سه‌شنبه 9 مرداد 86 به 38 میلیون سهم به ارزش 136 میلیارد ریال بالغ شد.

سهام 144 شرکت در این روز بین فعالان این بازار رد و بدل شد که در این میان قیمت سهام 53 شرکت با افزایش و 62 شرکت با کاهش مواجه شد و سهام 29 شرکت  نیز بدون تغییر قیمت باقی ماند.

طی داد و ستدهای این روز 41 شرکت از جمله کالسیمین، باما، ماشین آلات زراعی، ایرالکو، نوسازی و ساختمان تهران، داروسازی زهراوی، رازک و ملی سرب و روی با رشد دو درصدی قیمت هر سهم خود مواجه شدند.

31 شرکت نیز امروز قیمت هر سهمشان دو درصد افت کرد. شرکت‌های سایپا شیشه، نفت پارس، پتروشیمی آبادان، تکنوتار، بهنوش، توسعه فارس، سرمایه گذاری توس گستر، کمک فنر ایندامین، سیمان بهبهان و لوله و ماشین سازی از جمله این شرکت‌ها بودند.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام ( شاخص قیمت ) طی مبادلات روز سه شنبه 9 مرداد 86 با 25 واحد رشد به رقم 9 هزار و 235 واحد نزدیک شد. معاملات انجام شده بر روی سهام فولاد مبارکه و پتروشیمی اصفهان مهمترین دلیل رشد شاخص در این روز شناخته شد.
شاخص سود نقدی و قیمت ( شاخص بورس ) در پایان داد و ستدهای این روز با 106 واحد افزایش مواجه شد و شاخص صنعت با 21 واحد رشد به رقم 7 هزارو 297 واحد نزدیک شد.
شاخص عملکرد تالار اصلی نیز امروز یک واحد افزایش یافت و روی 8 هزارو 230 واحد متوقف شد. همچنین شاخص عملکرد تالار فرعی امروز 54 واحد افزایش یافت تا در رقم 10 هزار و 111 واحد متوقف شود.

صف‌های عرضه  و تقاضا

بیشترین دستور خریدها طی مبادلات روز سه‌شنبه 9 مرداد 86 برای سهام فولاد مبارکه اصفهان صادر شد.
در این روز دو هزار و 532 نفر برای خرید 88 میلیون سهم این شرکت به ارزش 223 میلیارد ریال به شرکت‌های کارگزاری مراجعه کردند.

6 هزار و 570 فعال بازار امروز برگه های دستور خرید مربوط به 10.7 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 70.5 میلیارد ریال را تحویل کارگزاران بورس دادند و دو هزار و 932 نفر برای خرید 9.7 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 28.4 میلیارد ریال اقدام کردند.

پس از این شرکت‌ها سهام چادرملو، ایرالکو، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان، نوسازی و ساختمان تهران، کالسیمین و توسعه معادن بیشترین حجم تقاضا را به خود اختصاص داد.
در سوی مقابل 4 هزار و 189 نفر تعداد 3 میلیون سهم سیمان تهران را به فروش گذاشتند. ارزش سهام عرضه شده از سوی این افراد امروز در مجموع 12.3 میلیارد ریال برآورد شد.

طی داد و ستدهای امروز دو هزارو 318 نفر تعداد 4.8 میلیون سهم سرمایه گذاری غدیر به ارزش 11 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 7 هزارو 212 نفر هم برای 1.3 میلیون سهم صنایع شیمیایی به ارزش 9.3 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

شرکت‌های تکنوتار، سیمان هگمتان، بانک کارآفرین، سیمان اردبیل، سیمان فارس و خوزستان و سیمان کرمان هم از جمله شرکت هایی بودند که حجم عرضه سهام آن‌ها بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

توقف 3 نماد، بازگشت

در جریان معاملات روز سه شنبه 9 مرداد 86 داد و ستد سهام  پشم بافی توس پس از برگزاری مجمع عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و دو شرکت  صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان و سایپا آذین پس از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم  از سر گرفته شد.
همچنین نماد شرکت های داروسازی سبحان، ایتالران و لبنیات پاک جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به‌منظور افزایش سرمایه در پایان معاملات امروز متوقف شد.

کد خبر 27868

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز