لیلا خاکسار: آیین‌نامه کار حرفه‌ای روزنامه‌نگاری تا چند روز دیگر به هیأت دولت، ارسال خواهد شد.

علیرضا ملکیان ضمن اعلام این خبر گفت: به اعتقاد ما اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری حتی اگر نانوشته هم باشد، برای همه مشخص است و برخی خطوط قرمز را همه رعایت می‌کنند.

ملکیان همچنین در پاسخ به این پرسش که معاونت مطبوعاتی چه برنامه‌هایی برای حمایت از حقوق خبرنگاران و وضعیت معیشتی آنها دارد، افزود: عمده نشریات ما متعلق به بخش خصوصی هستند و باید مؤسسات مطبوعاتی در وهله اول حقوق خبرنگاران‌شان را به رسمیت بشناسند. با این وجود ما در وزارت ارشاد آیین‌نامه فعالیت حرفه روزنامه‌نگاری را در دست بررسی داریم که مسائل خوبی از جمله بیمه خبرنگاران و ایجاد صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران در آن لحاظ شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری مجلس شورای اسلامی میزان اعتبار این صندوق افزایش یابد.ملکیان همچنین گفت‌: رسیدگی به وضعیت بیمه خبرنگاران در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و براساس آمار موجود تا پایان سال 83 تعداد خبرنگاران بیمه شده 667 نفر بوده که این آمار تا پایان تیر به 1482 نفر ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: در آیین‌نامه فعالیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران هم که از سال گذشته تدوین آن آغاز شده، تاکید براین نکته شده که کلیه کارفرمایان موظف به بستن قرارداد با خبرنگار شوند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پاسخ به این سؤال که چرا در روزهای اخیر صدور مجوز توسط هیأت نظارت بر مطبوعات کمتر شده است، گفت: صدور مجوز تنها یکی از وظایف هیأت نظارت است و ما برای اینکه حقی از کسی ضایع نشود، کلیه درخواست‌های یک استان را در یک یا دو جلسه هیأت نظارت بررسی می‌کنیم و به آنها پاسخ می‌دهیم که تا الان تکلیف 12 یا 13 استان مشخص شده است. ضمن اینکه صدور مجوز برای نشریات تخصصی و مناطق محروم در اولویت کاری هیأت نظارت قرار دارد.

کد خبر 27889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز