همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از مهاجرت بیش از هشت هزار قطعه انواع پرنده آبزی و کنار آبزی به حوزه رودخانه ارس در منطقه پلدشت خبر داد.

به گزارش ايرنا، "حسن عباس نژاد" روز سه‌شنبه گفت: با آغاز فصل سرما و بارش برف شاهد مهاجرت این تعداد پرندگان آبزی و کنار آبزی جهت زمستان‌گذرانی به پلدشت و اطراف رودخانه ارس هستیم.

وی اظهار کرد: پرندگانی از قبیل غاز خاکستری، تنجه، آنقوت و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی دیگر هم به پلدشت و حاشیه رودخانه ارس آمده‌اند.

این مکان، مأمن خوبی برای زمستان‌گذرانی و جوجه‌آوری این پرندگان بوده و حضور پرندگان زمستان‌گذران در این مناطق، زیبایی خاصی به طبیعت منطقه بخشیده است.

وی گفت: با توجه به مهاجرت انواع پرندگان مهاجر به حاشیه رودخانه ارس و تالاب‌های ماکو و پلدشت اکیپ‌های بازرسی و پایش از این تالاب‌ها و رودخانه ارس با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در نتیجه پایش‌های انجام شده تاکنون تلفات یا موارد مشکوک به بیماری در پرندگان مشاهده نشده است.

رودخانه ارس به لحاظ جغرافیایي سرزمین، جزو شهرستان‌های جلفا و پلدشت محسوب می‌شود ولی به لحاظ مدیریت زیست محیطی، در داخل منطقه حفاظت شده مراکان بوده و از طریق اداره حفاظت محیط زیست خوی اداره می‌شود.

ارس از رودخانه‌های مرزی ایران در شمال‌غرب کشور است و به دریای خزر می‌ریزد.

کد خبر 279889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha