یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

پلیس مصادیق بدپوششی زمستان را اعلام کرد. رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی با اعلام اینکه کلاه حجاب کاملی برای بانوان محسوب نمی‌شود، گفت: با استفاده‌‌کنندگان مانتوهای کوتاه، تنگ و منقوش به تصاویر نامأنوس با فرهنگ ایرانی و ساپورت‌‌های بدن‌نما و منقش به طرح‌های مبتذل برخورد می‌شود.

سرهنگ محمدمسعود زاهديان با اشاره به فعاليت پررنگ گشت‌هاي امنيت اخلاقي در جامعه، اظهار داشت: افراد بدپوششي كه ضوابط عمومي عفاف و حجاب را در جامعه رعايت نمي‌كنند، از طريق واحدهاي پليس امنيت اخلاقي مورد پيگرد قرار مي‌گيرند و برخوردهاي مشاوره‌اي و آموزشي با آنان مي‌شود. وي با بيان اينكه اقدامات پليس امنيت اخلاقي، دفاعي و ايجابي است، افزود: پليس به‌دنبال حفظ اصالت فرهنگي و اجتماعي متناسب با خواست عمومي جامعه ايراني و تحكيم آنهاست.

زاهديان برخورد با خودنمايي و هنجارشكني را وظيفه پليس امنيت اخلاقي دانست و گفت: عفاف و حجاب در جامعه تعريف شده و ممكن است لباسي داراي پوشيدگي باشد اما مايه تبرج و خودنمايي بوده و عفت عمومي را مورد هدف قرار دهد. مصاديق حجاب كه مورد پذيرش ضوابط شرعي و عرفي است، مشخص بوده و افراد نبايد با لباس‌هاي بدن‌نما عفت عمومي را جريحه‌دار كنند كه در اين صورت مورد پيگرد قرار مي‌گيرند. رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا با اشاره به مصاديق بدپوششي و برخورد پليس امنيت اخلاقي با بدپوششان در زمستان امسال اعلام كرد: به‌طور حتم كلاه حجاب كاملي براي بانوان محسوب نمي‌شود و با استفاده‌كنندگان مانتوهاي كوتاه، تنگ و منقوش به تصاوير نامأنوس با فرهنگ ايراني و ساپورت‌هاي بدن‌نما و منقش به طرح‌هاي مبتذل برخورد شده و درصورت مواجهه گشت‌هاي پليس، اين افراد براي اصلاح وضع ظاهري خود به مقرهاي تعيين شده، هدايت مي‌شوند.

زاهديان با اشاره به تهيه و تدوين شيوه نامه مشترك توسط پليس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي درخصوص نحوه صدور مجوز كنسرت‌ها گفت: براي كاهش ناهنجاري‌ها، مشخص شدن ضوابط فرهنگي و فني سالن‌هاي برگزاري موسيقي زنده، رعايت حقوق شهروندي و عدم‌تجاوز به حريم افراد در اينگونه برنامه‌ها، شيوه‌نامه‌اي با همكاري معاونت هنري وزارت ارشاد در دست تدوين و تصويب است.

کد خبر 280305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha