طبق اعلام وزارت نیرو، استان گیلان با ۵۳۲ میلی‌متر و سیستان و بلوچستان با ۲ میلی‌متر، به‌ترتیب پربارش‌ترین و کم بارش‌ترین استان کشور هستند.

باران

بر اين اساس، استان سيستان و بلوچستان از ابتداي مهرماه سال‌جاري تا پايان هفته گذشته با ۹۲ درصد كاهش بارندگي در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته و ۶۰ درصد كاهش بارش در قياس با درازمدت، كم‌بارش‌ترين استان كشور بوده است. پس از سيستان و بلوچستان، استان‌هاي هرمزگان و كرمان ديگر استان‌هاي كم‌بارش كشور در سال‌ آبي جاري گزارش شده‌اند.

ميزان بارش استان گيلان در مقايسه با دوره زماني مشابه سال آبي گذشته ۴۰‌درصد افزايش و در قياس با دوره درازمدت ۴۲‌ساله ۷۵ درصد افزايش نشان مي‌دهد. پس از اين استان، مازندران با ۲۹۳‌ميلي‌متر و چهارمحال و بختياري با ۲۰۸‌ميلي‌متر بارندگي از ابتداي مهرماه تا پايان هفته گذشته، ديگر استان‌هاي پربارش كشور گزارش شده‌اند.

براساس اين گزارش، ميزان بارش استان مازندران در مقايسه با دوره زماني مشابه سال آبي گذشته ۳۶‌درصد و در قياس با دوره درازمدت ۴۲‌ساله ۵۸‌درصد افزايش نشان مي‌دهد. ميزان بارش استان چهارمحال و بختياري در مقايسه با دوره زماني مشابه سال آبي گذشته ۱۲۹درصد و در قياس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۸۱‌درصد افزايش را نشان مي‌دهد.حجم بارش‌هاي استان تهران نيز در دوره مورد بررسي ۴۵ ميلي‌متر گزارش شده كه در مقايسه با زمان مشابه سال آبي گذشته و متوسط دوره درازمدت به‌ترتيب ۱۰ و ۲۰‌درصد كاهش يافته است.

کد خبر 280417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha