گروه اجتماعی: توجه به سلامت جسمی، روانی و معنوی جوانان در دستور کار شورای عالی جوانان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان ملی جوانان ضمن اعلام این مطلب گفت: گسترش مشارکت اجتماعی جوانان از دیگر برنامه‌های در حال اجرا و پیگیری می‌باشد که اولویت آن در شورای عالی جوانان مطرح است.

وی افزود: در برنامه پنجم توسعه نیز مطالبات امور جوانان به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

حاج علی‌اکبری محور اصلی جلسه اخیر شورای عالی جوانان را مسئله ازدواج جوانان ذکر کرد و گفت: ازدواج دارای دو نیمه پنهان و آشکار است که موضوعات فرهنگی در بحث ازدواج، نیمه پنهان آن است که از اهمیت بسیار برخوردار است.

وی افزود: در نیمه روشن بحث ازدواج، دولت تلاش زیادی در پرداخت تسهیلات و فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان انجام داده است.

وی بر آموزش ویژه خانواده‌ها برای ازدواج فرزندانشان تاکید کرد و گفت: در راستای ازدواج جوانان، برنامه‌ای مترقی مطرح و تصویب شده است که تا سه ماه آینده گزارش آن ارائه می‌شود.

وی افزود: روز اول ذیحجه نیز به عنوان روز ازدواج جوانان معرفی شده و مجلس هم بر آن تاکید کرده است لذا امسال برنامه‌های گسترده‌ای در این راستا پیش بینی شده است.

حاج علی‌اکبر که در خراسان جنوبی سخن می‌گفت افزود: در این ارتباط مشهد مقدس به عنوان پایگاه ویژه ازدواج جوانان کشور مورد تصویب قرار گرفته است.

وی همچنین استفاده از ظرفیت پادگان‌های کشور را برای توانمندسازی جوانان سرباز، به منظور آغاز و ادامه زندگی از دیگر طرح‌های تصویب شده در شورای عالی جوانان ذکر کرد.

وی افزود: با همت نیروهای مسلح، پادگانهای کشور در کنار آموزش فنون نظامی‌به یک مدرسه زندگی نیز تبدیل می‌شوند.

وی اعتبارات امسال این سازمان را برای اقدامات فرهنگی در حوزه جوانان، ۳۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

علی اکبری افزود: ۲۶میلیون نفر از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و ایران از نظر جمعیت جوان رتبه اول تا سوم جهان را داراست.

کد خبر 28081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز