مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

حامد فوقانی: سالن همایش‌های برج میلاد، ســه‌شنبه‌شب میـزبان خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان بازنشسته شهرداری پایتخت بود تا در حضور آنها و تعدادی از مسئولان، کنگره یاران خورشید برای ارج نهادن به تلاش‌های جهادگران پیشکسوت شهرداری تهران برگزار شود.

قدردانی از زحمات ایثارگران دفاع مقدس دیروز در برج میلاد انجام شد   عکس:  مهدی بیات

آنطور كه مصطفي منتظرالمهدي، رئيس سازمان بازنشستگي شهرداري تهران در بخشي از برنامه اعلام كرد، در اين كنگره 10خانواده شهيد از جمع شهداي كارمند رسمي شهرداري كه عضو سازمان بازنشستگي هستند، حضور داشتند. به گفته وي 141جانباز بازنشسته كه درصد جانبازي تا 70درصد دارند، 20 آزاده كه بيشترين مدت اسارت آنها 10سال بوده، 184خانواده رزمنده كه از 9 تا 80‌ماه در جبهه‌ها حضور داشته‌اند، جزو خانواده بزرگ ايثارگران شهرداري هستند.

شهردار تهران هم در اين كنگره بر خدمت و رسيدگي به جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي شهدا تأكيد كرد. محمدباقر قاليباف خطاب به حاضران در كنگره گفت: «ايثارگران شهرداري هم در دوران دفاع‌مقدس و در سنگر دفاع از اسلام، ميهن، ناموس، آرمان‌ها و ارزش‌هاي ما و هم در سنگر خدمت به مردم در سايه نظام اسلامي خدمت كرده و در هر دو جبهه مجاهدت كردند. هر كسي با هر سليقه و گرايشي اعم از مسلمان، غيرمسلمان، انقلابي و... در اين كشور اگر ذره‌اي انصاف داشته باشد، خود را مديون شما مي‌داند.

با همه وجودم باور دارم كه زندگي مادي و معنوي خود را مديون يكايك شما هستم و تا زماني كه در قيد حيات هستم، در خدمت شما عزيزان خواهم بود.» شهردار تهران با بيان اينكه ايمان به سنت‌هاي الهي يكي از مهم‌ترين عناصر موجود در جبهه‌ها بود، افزود: «هركسي با هر سليقه‌اي به جبهه مي‌آمد، به سنت‌هاي الهي ايمان داشت.»

  • صدور انقلاب را ديديم

وي سپس به اين جمله‌ امام خميني‌(ره) كه راه قدس از كربلا مي‌گذرد، اشاره كرد و در رابطه آن توضيح داد: «آن روز بسياري از افراد اين حرف را تمسخر كردند اما شما رزمنده‌ها و شهدا به اين حرف امام (ره) ايمان داشتيد و پشت خاكريز‌ها به سختي مي‌جنگيديد.» قاليباف سپس سخناني را درخصوص رشادت‌هاي رزمندگان دفاع‌مقدس بيان كرد و گفت كه «رزمندگان با ايمان به اينكه سنت‌هاي الهي در همه شئون جاري است، ايستادگي و مجاهدت كردند و خيلي از آنها به فوز عظيم شهادت رسيدند؛ امروز هم ايثارگران شاهد بودند كه چه به روز صدام آمد و انقلاب اسلامي سرانجام چگونه همه آن نقاطي كه براي آن مي‌جنگيدرا فتح كرد.

اين است معني صدور انقلاب و عظمت اسلام.» شهردار تهران اضافه كرد: «فكر نكنيد اگر مسئولان ما اگر امروز در حوزه سياست خارجي پشت ميز مذاكره مي‌نشينند و 6كشور ابرقدرت دنيا حاضرشدند با آنها حرف بزنند به‌خاطر توان ديپلماسي ماست؛ اين عظمت و بزرگي متعلق به رزمنده‌هاي دوران دفاع‌مقدس است. رزمنده‌هاي مظلومي كه در عمليات والفجر مقدماتي در پشت خاكريز مجروح شدند و به حدي خون دادند و تشنگي كشيدند كه بعد از سه‌چهارروز به شهادت رسيدند. بنابراين مظلوميت شهدا و ايثارگران است كه آنها را سر ميز مذاكره نشانده است.»

قاليباف در ادامه با بيان اينكه زماني كه بر اين باور باشيم، دل به خدا بدهيم و بدانيم كه هيچ برگي بي‌اذن خدا از درخت جدا نمي‌شود، بركت به زندگي ما مي‌آيد، گفت: « اشكال اينجاست كه فكر مي‌كنيم ما بايد رزق خود را فراهم كنيم. اين در حالي است كه اگر باور داشته باشيم كه ما وسيله هستيم، دركار ما نيز گره‌گشايي صورت مي‌گيرد.» وي بازهم بر رسيدگي و خدمت به جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي آنها و خانواده شهدا تأكيد كرد. وي اظهار كرد: «ما مكلف هستيم در حد توان خود به همه كارمندان شهرداري تهران، مخصوصا شما كه جواني خود را در خدمت به اين مردم سپري كرديد، رسيدگي كرده و در اين راه انجام وظيفه كنيم تا بتوانيم كرامت شما را حفظ كرده و قدردان زحمات شما باشيم. مطمئن باشيد در فراز و نشيب كار، مشغله و بحث‌هاي روزمره هرگز شما را فراموش نخواهيم كرد؛ چرا كه در روزهاي سخت، شما همراه و همسنگر ما بوديد.‌»

  • تجليل از 10جهادگر عرصه دفاع‌مقدس

در مراسم«ياران خورشيد» از 10نفر از رزمندگان، جانبازان، مادر و همسر شهداي شهرداري تهران در دوران دفاع‌مقدس قدرداني شد. ازجمله اين افراد علي حاج عباسعلي جانباز 60درصد بازنشسته شهرداري، قمر محمدي مادر شهيدان علي و محمد رمضاني، ملك محمد مختاري آزاده و جانباز بازنشسته شهرداري، كبري برون‌خيز همسر شهيد حسن دولت‌آبادي به‌عنوان نخستين كارمند شهيد شهرداري، مرحمت خليلي كردي همسر شهيد حسن داداشي تنكابني به‌عنوان آخرين بازنشسته شهيد شهرداري، علي كلانتري آزاده بازنشسته شهرداري تهران و همچنين همسر نخستين شهيد آتش‌نشاني بعد از انقلاب اسلامي و بازنشسته داراي بالاترين مدت حضور در جبهه بودند.

علاوه بر اين از معصومه آباد، عضو شوراي شهر تهران كه در 17سالگي به اسارت نيروهاي بعثي درآمد نيز تجليل شد. در اين مراسم علاوه بر معصومه آباد، احمد دنيامالي و محسن‌پيرهادي 2 عضو ديگر شوراي شهر و محمدعلي عفتي دارياني، معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران و حجت‌الاسلام قاسميان، مشاور شهردار تهران نيز حضور داشتند.

کد خبر 281416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha