همشهری آنلاین: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از فوت ۴۲ زائر ایرانی که به صورت انفرادی برای پیاده‌روی اربعین حسینی به عتبات اعزام شده بودند خبر داد و اعلام کرد: براساس موافقت خانواده‌های این زائران، جسد ۸ نفر در عراق دفن و جسد ۳۴ نفر هم برای خاکسپاری به ایران اسلامی منتقل شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، محسن نظافتي افزود: از اين تعداد ۱۲ نفر بر اثر تصادفات و حوادث مختلف جان خود را از دست داده‌اند و ما بقي به مرگ طبيعي از دنيا رفته‌اند.

وي ادامه داد: اين گروه از زائران به صورت انفرادي به عتبات سفر كرده بودند و اعزام آن‌ها از سوي سازمان حج و زيارت صورت نگرفته بود؛ اما طبق وعده‌اي كه سازمان به زائران اربعين داده بود، تمامي اين عزيزان را بدون دريافت هيچ گونه وجهي بيمه كرده است و هزينه‌هاي آن‌ها را بيمه ايران به ورثه آن‌ها پرداخت خواهد كرد.

مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت اظهار داشت: تمامي مراحل نقل و انتقال پيكر اين زائران از سوي سازمان حج وزيارت صورت گرفته است و هزينه‌ها آن‌ها از طريق بيمه پرداخت شده و هيچ هزينه‌اي از خانواده‌هاي آن‌ها دريافت نشده است.

مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت درباره آخرين وضعيت زائران گمشده در ايام اربعين گفت: سازمان حج در طول مراسم اربعين در مسير حركت پياده روي زائران از نجف تا كربلا و همچنين در خود شهرهاي نجف و كربلا، پايگاه‌هايي را براي گمشدگان ايجاد كرده بود. روزهاي اول تعداد گمشدگان خيلي زياد بود، آنهايي كه خانواده‌ها و يا اعضاي گروه‌شان را در عراق پيدا نكردند، در نهايت با يك قطار از كربلا به بصره و از آنجا با اتوبوس به مرز شلمچه منتقل شدند و همچنين گروهي از اين زائران با ۹ دستگاه اتوبوس به مرز مهران و به شهرهايشان انتقال داده شدند.

وي ادامه داد: ستادهاي مربوط به سازمان حج و زيارت و امور گمشدگان همچنان در عراق فعال است و اگر هر ايراني مراجعه كند، پيگير كار او خواهد شد. البته فعلا گزارش مكتوب و يا شفاهي از گمشدگان جديد به سازمان حج اعلام نشده است.

کد خبر 282314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha