مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

برخورد قاطع شهرداری تهران با متخلفان ساخت‌و‌ساز غیرقانونی، این‌بار در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری رقم خورد. طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین که یکی از اصلی‌ترین بازارهای اصلی تلفن‌همراه و لوازم جانبی در کشور است و به‌طور غیرقانونی ساخته شده بود، پنجشنبه شب تخریب شد.

alaedin

طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدين كه يكي از اصلي‌ترين بازارهاي اصلي تلفن‌همراه و لوازم جانبي در كشور است و به‌طور غيرقانوني ساخته شده بود، پنجشنبه شب تخريب شد.اين مجتمع محل تردد مشتريان بسياري است كه گفته مي‌شود در هر روز به حدود 6هزار نفر هم مي‌رسد. اما تخريب طبقه غيرمجاز اين مجتمع مي‌تواند سرآغازي براي امنيت بيشتر مردم باشد.اين در حالي است كه در روزهاي اخير بحث‌هاي بسياري بر سر تخريب طبقه هفتم اين پاساژ مطرح شده بود. علي‌رغم مقاومت‌ها و سفارش‌هاي بسيار اما شهرداري تهران اين اقدام را اجرايي كرد. همزمان با تصميم بر اجرايي كردن قانون برخي تماس‌هاي شبانه نيز مانع اجراي قانون شده بود اما در نهايت اين امر اجرايي شد.

به گفته حجت‌الاسلام موسي قرباني، معاون قضايي ديوان عدالت اداري حكم تخريب پاساژ علاءالدين قطعي بوده است و حتي اقداماتي كه موجب ناامني ساختمان شده است هم بايد برطرف شود. قرباني تأكيد كرد: سازمان آتش‌نشاني، كارشناسان رسمي دادگستري و نظام مهندسي استان تهران بارها اعلام كردند كه اقدامات غيرفني در اين ساختمان صورت گرفته و يك طبقه هم اضافه شده و اصول ايمني هم رعايت نشده است. معاون قضايي ديوان عدالت اداري افزود: با نظر كارشناسي اين سه‌دستگاه، شهرداري موضوع را به كميسيون ماده 100ارجاع داد و كميسيون، حكم تخريب فضاي اضافي را صادر كرد.

مهدي چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز درباره تخريب طبقات غيرمجاز علاءالدين اظهار داشت: شوراي شهر هميشه تأكيد كرده است كه استفاده از پاركينگ به هيچ دليلي نبايد تبديل به استفاده تجاري يا حذف شود. وي ادامه داد: در طبقه بالاي پاساژ علاءالدين نيز اضافه اشكوب ممنوع است و شهرداري بخشنامه‌اي نيز در اين خصوص صادر و بر ممنوعيت اين كار تأكيد داشته است.
در همين رابطه، ابوالفضل قناعتي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران هم با تأكيد براينكه پاساژ علاءالدين شرايط مطلوبي براي پاسخگويي به نياز شهروندان ندارد، گفت:

قرار بوده كه طبقه منفي ۳ اين پاساژ تبديل به پاركينگ شود و طبقه ۷ هم بايد تخريب مي‌شد چرا كه غيرقانوني ساخته شده بود. وي با اشاره به اينكه كميسيون ماده ۱۰۰راي به قلع و قمع اين ساختمان داد، گفت: ابتدا ديوان عدالت كار را متوقف كرد و با پيگيري‌هاي صورت گرفته ديوان هم رأي را تأييد كرد و گفت بايد اين اتفاق بيفتد. همچنين تخريب پاساژ علاءالدين در نيمه‌هاي شب با واكنش‌هاي جالب شهروندان مواجه شد.

بسياري از شهروندان اين اقدام شهرداري پايتخت را يكي از اتفاقات به ياد ماندني و عدم‌توانايي پول و پارتي در برابر قانون عنوان مي‌كردند. رضا محمدي از اهالي خيابان جمهوري در گفت‌وگو با شهرنوشت با تأكيد بر مبارزه با فساد اداري در لايه‌هاي مختلف جامعه گفت: همانند اين اقدام بايد با همه متخلفان انجام شود. وي با اشاره به اينكه بايد آنهايي كه چند وقتي جلوي تخريب پاساژ را گرفتند معرفي شوند، افزود:همه ما مي‌خواهيم بدانيم مجازات آمرين اين ساخت و سازهاي بدون مجوز چه خواهد بود!

کد خبر 282870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha