همشهری آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: حضور ایران در عراق به معنای مداخله و دخالت در امور داخلی این کشور نیست.

به گزارش ایرنا،  حسین کاظمی قمی بامداد روز دوشنبه 15 مرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تهران به درخواست مستقیم دولت بغداد به گفت‌وگوهای سه جانبه وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه "ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه علاوه بر مرز مشترک، دارای فرهنگ و گرایش‌های مذهبی مشترک هستند"، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به برآیند سیاسی این کشور فکر می‌کند و برای حل مشکلات این کشور تلاش می‌کند.

سفیر ایران در عراق همچنین درمورد گفت‌وگوهای سه جانبه روز دوشنبه 15 مرداد در بغداد توضیح داد: در این گفت‌وگوها به طور خاص بحث ایجاد امنیت در عراق بررسی خواهد شد و کارشناسان هر سه کشور ایران، عراق و آمریکا به تعریف و مشخص شدن مصادیق موارد گفت‌وگو خواهند پرداخت.

کاظمی قمی تاکید کرد: ایران حمایت و پشتیبانی دولت منتخب عراق را به ریاست نوری المالکی نخست وزیر عراق حرکتی اصولی در تامین امنیت این کشور می‌داند.

وی یادآور شد: امیر عبداللهیان ریاست هیات ایرانی در نشست کمیته سه جانبه ایران ، عراق ، آمریکا را برعهده دارد.

 تا ساعتی دیگر سومین دور گفت‌وگوهای سه جانبه کشورهای ایران، عراق و آمریکا در خصوص بررسی مشکلات عراق در سطح کارشناسی در دفتر نخست وزیری این کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 28299

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز