یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم‌سینمایی «امروز» در ادامه حضور بین‌المللی‌اش در بخش رسمی چهل و چهارمین جشنواره فیلم «روتردام» هلند به نمایش درمی‌آید.

امروز

به گزار ش ايسنا، چهل و چهارمین جشنواره فیلم «روتردام» که از تاریخ (21 ژانویه تا اول فوریه- اول تا دوازده بهمن) در کشور هلند برگزار می‌شود، از فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی برای حضور در بخش «اسپکتروم» این رویداد سینمایی دعوت کرد.

در وب‌سایت این جشنواره سینمایی در توضیح بخش «اسپکتروم» آمده است: "این بخش شامل فیلم‌های بلند و جدید از کارگردان باتجربه‌ای است که نقش قابل ملاحظه‌ای در فرهنگ بین‌المللی سینما داشته‌اند."

فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی تاکنون در 8 رویداد سینمایی بین المللی حضور یافته است که پنج جایزه را برای این فیلم به ارمغان آورده است.

این فیلم امسال نماینده سینمای ایران در هشتاد وهفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز بود.

پخش بین‌المللی فیلم «امروز» برعهده نسرین میرشب است.

«امروز» که اولین همکاری میرکریمی با پرویز پرستویی هم به شمار می‌رود، براساس طرحی از رضا میرکریمی است و فیلمنامه‌ آن را شادمهر راستین و رضامیرکریمی نوشته‌اند.

در این فیلم پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی،اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیرکربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کُرکوندی، امین م‌ری، شهلا نَدری، شیرین‌فرخنده‌نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کُردبچه، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی، امیر یوسفی و مهناز میرزایی بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان «امروز» آمده است: یونس راننده تاکسی کهنه‌کار در پایان یک‌روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظارِ اوست.

کد خبر 283081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha