به گزارش مهر، علی اصغر عمیدیان، در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته برای بهبود وضعیت شبکه اینترنت کشور اظهار داشت: اقدامات در دو بخش اینترنت ثابت روی شبکه ADSL و اینترنت همراه در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل اختلاف در تخفیف قیمت پهنای باند به ارائه کنندگان خدمات ADSL که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت اعمال می شد مشترکان دچار مشکل بودند، گفت: در این مصوبه به برخی از مشترکان تخفیف تعلق میگرفت و برخی شامل این تخفیف نمیشدند؛ براین اساس و برای آنکه تمامی خدمات دهندگان اینترنت از یک قیمت واحد پیروی کنند کاهش 25 درصدی قیمت پهنای باند را برای تمامی این شرکتها اعمال کردیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در مورد مسائل کیفی اینترنت علاوه بر قیمت باید مشکلات در شبکه مخابرات و ارتباطات زیرساخت نیز واکاوی شود، گفت: در این زمینه کمیته بررسی ارتقای کیفیت شبکه اینترنت تشکیل و به صورت مرتب و هفتگی تشکیل جلسه می دهد تا در نهایت روندی طی شود که بتوانیم کیفیت سرویس را از ابتدا تا انتها که به دست مصرف کننده می رسد به صورت یکپارچه کنترل کنیم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از دلایل مشخص نبودن وضعیت کیفیت شبکه اینترنت را عدم اجرای توافقنامه سطح خدمات- SLA - عنوان کرد و افزود: در این راستا با مصوبات ارائه شده، مشکل SLA را برای شرکتهای اینترنتی و شرکت ارتباطات زیرساخت مشخص کرده ایم و با رعایت ضریب کیفی ارائه خدمات به زودی شاهد ساماندهی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در حوزه اینترنت خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نمیتوان برای رفع اختلالات شبکه اینترنت زمان مشخص ارائه کرد، افزود: توپولوژی شبکه اینترنت مربوط به 13 سال گذشته است و رفع مشکلات آن کار کوچکی نیست اما به طور قطع برنامههای درنظر گرفته شده برای ارائه این خدمات از سوی مخابرات و زیرساخت و شرکتهای PAP می تواند در کیفیت این شبکه موثر واقع شود.
عمیدیان با بیان اینکه زمان بندی برای انجام این پروژه نمیتوان داد، گفت: اقداماتی که از سوی رگولاتوری در زمینه ارتقای کیفیت خدمات انجام می شود در وضعیت نهایی اینترنت تاثیر خواهد داشت و ما امیدواریم که به کیفیت مطلوب این خدمات در کشور برسیم چرا که روند اصولی و درستی را در پیش گرفتیم.
نظر شما