سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای شورای شهر تهران طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازارهای مسقف خیابان ۱۵ خرداد تهران را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، در صد و بیست و یکمین جلسه علنی چهارمین دوره شورای شهر تهران، به بررسی طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازارهای مسقف محدوده خیابان 15 خرداد مورد بررسی قرار گرفت که در این میان احمد دنیامالی، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر، با بیان اینکه این طرح ممنوعیت، بنا به درخواست مردم و اصناف بازار تدوین شده است گفت: در کنار این امر، شهرداری منطقه اقدام به سامان‌دهی سیستم جابه‌جایی کالا کرده است که علاوه بر افزایش امنیت، موجبات تسهیل عبور و مرور را فراهم می‌کند.

دنیامالی افزود: ایجاد ممنوعیت ورود موتورسیکلت به منظور حفظ امنیت در بازار مرکزی تهران است.

در ادامه سروری نیز با اشاره به اشکال حقوقی این طرح گفت: برابر قانون نیروی انتظامی، ایجاد ممنوعیت و محدودیت جزو وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است و خارج از وظایف شورا قرار دارد.

اما رحمت‌الله حافظی رییس کمیسیون سلامت با بیان اینکه علی‌رغم امضای این طرح معتقد هستم که هر گونه تصمیم درخصوص بازار تهران را باید به صورت مجموعه‌ای یکپارچه و هماهنگ نگاه کرد گفت: این طرح بدون پشتوانه، کارایی ندارد و این طرح ممنوعیت، نگاه جزئی به منطقه‌ی بازار تهران دارد که می‌تواند پیامدهایی را به همراه داشته باشد و پیشنهاد می‌شود که شهرداری نسبت به طرح جایگزین ساماندهی منطقه بازار، اقدام کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه مهدی چمران رییس شورای شهر نیز پیشنهاد کرد که بررسی این موضوع به شورای هماهنگی ترافیک شهر تهران ارجاع داده شود؛ اما احمد دنیامالی به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح عنوان کرد که پلیس راهور معطل تصویب این طرح در شورای شهر تهران است.

همچنین مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته پلیس راهور با ایجاد موانعی در مبادی ورودی بازار محدودیت‌هایی را برای تردد موتورسیکلت‌ها ایجاد کرده بود، گفت: تداوم این عمل می‌تواند موثر باشد و پلیس راهور و معاونت حمل و نقل نیز می‌توانند به توافقی در این خصوص رسیده و نیازی به مصوبه نیست.

اما احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر پیشنهاد کرد که ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ها به بازار مسقف تصویب و برای بررسی هرچه بیشتر به شورای هماهنگ ترافیک شهر تهران ارجاع داده شود.

در پایان ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازارهای مسقف محدوده خیابان 15 خرداد و همچنین بررسی یک فوریت طرح افزایش تعداد ستاد هماهنگی انجمن شورایاری‌های شورای اسلامی شهر تهران از 5 نفر به 11 نفر تصویب شد؛ اما کمیسیون حمل و نقل، لایحه پیشنهاد به دولت و مجلس برای کمک به تامین اعتبار مورد نیاز حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در سال آتی را پس گرفت.

کد خبر 283310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha