محمد باریکانی: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همراه معاون گردشگری خود ظهر دیروز به قدیمی‌ترین انجمن صنفی گردشگری ایران که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت دارد، رفت تا در گفت‌وگو با اعضای هیأت مدیره این انجمن مشکلات مربوط به فعالیت‌های گردشگری کشور و راهکارهای رفع موانع گردشگری را بررسی کند.

کاهش قیمت نفت، فرصت طلایی برای رونق گردشگری


اعضاي هيأت مديره انجمن صنفي خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران نيز با صراحت مشكلات مربوط به حوزه گردشگري را با رئيس سازمان ميراث فرهنگي مطرح كردند و خواستار آن شدند كه مسعود سلطاني‌فر در هيأت دولت فعال‌تر شود.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي اما در اين نشست كاهش قيمت نفت را فرصت طلايي توسعه گردشگري كشور خواند و گفت كه رئيس‌جمهور تأكيد ويژه بر توسعه گردشگري دارد و اعضاي دولت نيز حامي صنعت گردشگري هستند.

فعالان صنعت گردشگري اما از مسعود سلطاني‌فر خواستند با گرفتن مصوبات مورد نياز از دولت به تسهيل فعاليت‌هاي گردشگري كمك كند.

در اين نشست همچنين از سفرا و رايزنان فرهنگي خارج از كشور براي كم كاري در معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران انتقاد شد.

مسيح‌الله صفا، عضو هيأت مديره انجمن صنفي خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران در اين نشست از معاون رئيس‌جمهور خواست تا سفرا و رايزنان فرهنگي را متقاعد كند كه ضريب اطمينان خارجي‌ها را از وجود امنيت در ايران بالا ببرند.

جليل هريسچي، ديگر عضو هيأت مديره انجمن خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران نيز در سخناني با اعلام اينكه هنوز نگاه خصمانه به ايران در خارج از كشور وجود دارد، به معاون رئيس‌جمهور گفت: در تمام اين سال‌ها در كدام بيلبورد تبليغاتي در خيابان شانزه‌ليزه پاريس يا خيابان‌هاي لندن سفر به ايران و جاذبه‌هاي گردشگري كشور تبليغ شده است؟

اين فعال صنعت گردشگري كشور خطاب به معاون رئيس‌جمهور گفت كه دفاتر فرهنگي ايران در خارج از كشور هيچ حمايتي از صنعت گردشگري ايران و حتي تبليغ سفر به ايران نمي‌كنند. او از فعاليت شبانه برخي دستگاه‌ها براي پايين آوردن تابلوي شركت‌هاي خدمات گردشگري و تعطيل‌شدن آنها گلايه كرد و به معاون رئيس‌جمهور گفت كه حتي اداره دارايي نيز برخورد غيرتخصصي با دفاتر گردشگري دارد.

حرمت‌الله رفيعي، عضو ديگر انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران نيز از هجوم شبانه به دفتر يك سرمايه‌گذار شيعه در صنعت گردشگري ايران خبر داد و گفت: اين سرمايه‌گذار صدها ميليارد تومان براي ساخت هتل و توسعه گردشگري در ايران اختصاص داده بود اما شبانه به دفتر او ريختند و شيشه‌هاي دفترش را شكستند، مسئول دفترش را كتك زدند و به‌خودروي او خسارت زدند و برايش پيغام دادند كه اگر فعاليت‌اش را متوقف نكند نفر بعدي خود اوست.

او همچنين از سفر 40شخصيت مطرح شيعه از مالزي و اندونزي خبر داد كه براي رفتن به كربلا و حضور در مراسم اربعين به ايران آمده بودند اما حتي اجازه خروج از فرودگاه را پيدا نكردند.

رفيعي گفت: قرار بود اين افراد هر هفته 50گردشگر مذهبي از اندونزي و مالزي به ايران بفرستند كه با كارشكني‌هاي صورت‌گرفته رفتند و هنوز برنگشته‌اند.

ناصر گلدوست، ديگر عضو هيأت مديره انجمن صنفي خدمات هوايي و جهانگردي ايران نيز با انتقاد از ورود دستگاه‌هاي متعدد به صنعت گردشگري ايران خطاب به رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: پاي دستگاه‌هاي متعدد به صنعت گردشگري باز شده و همين موضوع به ايجاد تشتت در تصميم‌گيري‌هاي گردشگري كشور انجاميده است. او همچنين خبر داد كه توپ اختلاف در تمامي تشكل‌هاي خصوصي گردشگري در حال چرخش است.

محمدحسن كرماني، رئيس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران اما از رئيس سازمان ميراث فرهنگي خواست تا ممنوعيت پروازي تهران- آنتاليا كه به گفته او موجب شد تركيه فرودگاه‌هاي ديگر خود را با استفاده از همين ممنوعيت پروازي با گران‌شدن سفر گردشگران ايراني آباد كند، در هماهنگي با سازمان هواپيمايي كشور لغو شود.

مسعود سلطاني‌فر اما مي‌گويد: بخشي از شركت‌هاي خدمات گردشگري كم‌فروشي مي‌كنند و در خدمات‌دهي خود دچار مشكل هستند.او گفت: همه بايد تلاش كنيم تا كشور از مزاياي اقتصادي گردشگري منتفع شود.

سلطاني‌فر به تصويب و ابلاغ آيين‌نامه ارتقاي امنيت گردشگران خارجي در جلسه 2هفته گذشته شوراي امنيت كشور اشاره كرد و افزود: مجموعه دولت با رويكرد رئيس‌جمهور به گردشگري، پاي كار آمده‌اند.

 

کد خبر 283384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha