به گزارش مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888) ، بررسی تماس های شهروندان با این سامانه طی یک هفته بیانگر کاهش شکایات 55 درصدی مردم از حوزه شهرسازی و تخلفات ساختمانی و 47 درصدی از سامانه 137 بوده است.
بر اساس این گزارش، از مجموع تماس ها 838 مورد ارجاعی به مناطق 22 گانه شهرداری است که نسبت به هفته گذشته با کاهش 45 درصدی مواجه بوده است.
این کاهش در منطقه 22 با 6/70 درصد ، منطقه 18 با 6/86 درصد و منطقه 7 با 60 درصد بیشترین مود را دارد و با اینکه در مناطق دیگر شاهد کاهش ارجاع هستیم اما منطقه 21 در هفته جاری با افزایش 7/66 درصدی ارجاعات مواجه بوده است.
بر اساس این گزارش ، شکایات شهروندان از سامانه 137 نسبت به هفته گذشته نیز 47 درصد کاهش داشته است که این کاهش در موضوع "عدم رضایت از عملکرد 137" حدود 7/30 درصد و "پیگیری پیام 137" معادل 9/48 درصد بوده است.
از بین مجموع تماس های مردمی 7/3 درصد (39 درصد) آن مربوط به موضوع تقدیر و تشکر شهروندان از واحدهای مختلف شهرداری است که از بین این تعداد 41 درصد تشکر از ماموران ویژه واحد 137 و 1888 و 4/15 درصد تشکر از شهردار تهران و 8/12 درصد مربوط به کارمندان شهرداری بوده است.
در مجموع شکایات و نارضایتی ها از عملکرد شهرداری همچون برخورد کارمندان و کارگران شهرداری با ارباب رجوع کاهش چشمگیر داشته است اما آمار انتقادها افزایش داشته است.