دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجسمه‌ی آرنالدو پومودورو - مجسمه‌ساز بزرگ ایتالیایی - در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران رونمایی می‌شود.

مجسمه هنرمند ایتالیایی

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور و سخنرانی مجید ملانوروزی - رییس موزه هنرهای معاصر تهران - سفیر و رایزن فرهنگی ایتالیا، پروفسور مارکو منگوتزو - منتقد ایتالیایی و نماینده بنیاد پومودورو -، بنیاد خانواده فیض‌نیا و برخی هنرمندان، 29 دی‌ماه 1393 ساعت 15 برگزار می‌شود.

پروژه مرمت و جلادهی مجسمه «کره» آرنالدو پومودورو، مجسمه‌ساز بزرگ ایتالیایی، واقع در باغ مجسمه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «غبارروبی زمین» از آبان‌ماه 1393 توسط بنیاد خانواده فیض‌نیا، با حمایت گروه سرمایه‌گذاری آگرین و با همکاری بنیاد آرنالدو پومودورو، سفارت ایتالیا و موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شد.

مجسمه «کره» آرنالدو پومودورو یکی از شاخص‌ترین آثار دوره‌های کاری این هنرمند است و به تعبیر او، نمادی از کره زمین است. به همین منظور، پروژه غبارروبی زمین از یکسو سعی دارد با نگاهی استعاره‌ای و نمادین به این اثر شاخص، تأکیدی باشد بر اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی و همچنین تأثیرات مخرب آلودگی هوا در کلان‌شهرها بر زندگی روزمره، سلامت شهروندان و مشارکت نهادهای مردمی در این موضوع و از طرف دیگر، اهمیت مشارکت این نهادها در امر مرمت و محافظت از آثار و میراث هنری.

آرنالدو پومودورو، مجسمه‌ساز و هنرمند ایتالیایی در سال 1926 در شهر مورچیانو ایتالیا به دنیا آمد. او در حال حاضر در شهر میلان ایتالیا زندگی می‌کند. این هنرمند به‌واسطه خلق تندیس‌های کروی و ستونی، شهرت بسزایی دارد. بعضی آثار پومودورو را می‌توان در موزه واتیکان، ترینیتی کالج، دوبلین، مقر سازمان ملل در نیویورک، موزه هیرشبورن و باغ مجسمه در واشینگتن دی‌سی، مدرسه علوم دینی مسیحیت در ایندیاناپولیس، موزه دیانگ در ساندر سانفرانسیسکو و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی دید.

از آثار مهم او که در ایران وجود دارد، یکی در مقابل موزه هنرهای معاصر تهران، دیگری در کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران و مورد دیگر مقابل پارکینگ پارک ارم تهران است.

مراسم رونمایی از این اثر ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه، 29 دی‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 284709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha