سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

مناسبت روز هوای پاک موجب شد تا دولتمردان روز گذشته با استفاده از مترو به محل کار خود بروند.

رئیس جمهور-روحانی

اين اتفاق اگرچه در نوع خود بي‌نظير است و تعجب بسياري از شهروندان حاضر در مترو را به‌دنبال داشت، مي‌تواند فتح بابي باشد براي آشنايي مسئولان دولتي با كمبودهايي كه در عرصه حمل‌ونقل عمومي وجود دارد؛ چه آنكه حسن روحاني نيز روز گذشته پس از پايان سفر خود با مترو به موضوع ازدحام در واگن‌ها كه از سوي مردم تأكيد شده بود، اشاره كرد. رئيس‌جمهور كه ديروز به مناسبت روز هواي پاك فاصله ايستگاه‌هاي آزادي تا امام‌علي را به همراه رئيس سازمان محيط‌زيست و برخي همراهان با مترو طي كرد درباره لزوم دستيابي به هواي سالم و مطلوب گفت: مشكلات زيست‌محيطي فراواني وجود دارد كه در يكسال و نيم گذشته اقدامات فراواني براي حل آنها انجام شده، اما براي رسيدن به نقطه مطلوب نياز به حضور و كمك همه مردم داريم.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني درباره استفاده خود از مترو نيز گفت: پيش از اين و در دوران قبل از رياست‌جمهوري گاهي اوقات از وسايل نقليه عمومي استفاده مي‌كردم. مترو وسيله خوبي است كه در اختيار مردم قرار گرفته و ساليان بسياري براي راه‌اندازي آن تلاش شده است. روحاني ضرورت توجه به زمين، آب و هواي پاك را خاطرنشان ساخت و اظهار اميدواري كرد كه اين روز آغاز توجهي از سوي مردم و مسئولان براي مبارزه با آلودگي هوا و تلاش همگاني و دلسوزانه براي رسيدن به نقطه مطلوب باشد.

رئيس‌جمهور درخصوص صحبت با مردم در داخل قطار شهري نيز گفت: اين اتفاق بسيار خوب بود كه ناگهان با جمعيتي روبه‌رو شويم كه خواسته‌هايي دارند و از پيش درباره اولويت‌هايشان نيز فكر نكرده‌اند. برخي از اين خواسته‌ها كه مطرح شد، قابل پيگيري است. به گفته وي، مسافران حاضر در مترو درباره موضوعاتي چون سياست خارجي، تداوم مذاكرات، ازدحام و شلوغي بيش از حد مترو در برخي ساعات، تحصيلات عالي و برخي مطالب ديگر اظهارنظر كردند. اما ديروز غيراز رئيس‌جمهور، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه و علي اكبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي كشور نيز با استفاده از مترو به محل كار خود مراجعه كردند.

  • خيابان‌هاي همچنان شلوغ

اگرچه ديروز روز هواي پاك بود و قرار بود استفاده از خودروهاي شخصي در شهر كمتر شود، وضعيت ترافيك خيابان‌ها نشان مي‌داد كه اتفاق چنداني روي نداده است و بسياري از شهروندان همچنان ترجيح داده‌اند از خودروي شخصي خود براي تردد در شهر استفاده كنند. اين در حالي است كه از چند روز قبل نهادهاي مختلف مانند شهرداري تهران، سازمان محيط‌زيست و سازمان‌هاي مردم نهاد از شهروندان خواسته بودند تا با توجه به اهميت روز هواي پاك حداقل در روز 29دي از خودروهاي شخصي كمتر استفاده كنند. البته روز گذشته هم بسياري از مديران شهرداري تهران با استفاده از وسايل حمل‌ونقل عمومي به محل كار خود رفتند. اين اقدام نيز در ادامه دستور ويژه شهردار تهران به مناسبت روز هواي پاك صورت گرفت. محمدباقر قاليباف در دستور ويژه‌اي كه روز يكشنبه صادر كرده بود از تمام مديران ارشد و مياني شهرداري تهران خواست براي مراجعه به محل كار خود از خودروي شخصي يا سازمان استفاده نكنند. همچنين پاركينگ‌هاي ساختمان‌هاي شهرداري تهران تعطيل بودند. اين در حالي است كه سرويس‌دهي به مديران و كاركنان شهرداري نيز مجاز نبود. همه اين اقدامات موجب شد تا بسياري از مديران شهرداري نيز روز بدون خودرو را تجربه كرده و با استفاده از مترو، اتوبوس و حتي دوچرخه در محل كار خود حاضر شوند.

کد خبر 284767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha