همشهری‌آنلاین: سازمان تروریستی داعش در فیلمی که از سوزاندن خلبان اردنی منتشر کرده از فن‌آوری‌های بالا و پیشرفته‌ای استفاده کرده‌است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، تصویری که روند سوزاندن معاذ الکساسبه ،خلبان 26 ساله اردني را نشان می دهد پایگاه اینترنتی موسسه فرقان وابسته به سازمان داعش پخش کرد و مدت آن 25 دقیقه است.

 به گزارش واحد مركزي خبر ،این فیلم با استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته تهیه شده و از جلوه‌های ویژه‌ای برخوردار است. این فیلم پیامی روشن به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا و نظام اردن دارد و نشان می‌دهد بر اساس راهبرد ایجاد رعب و وحشتی که داعش در پیش گرفته ، تهیه شده است.

در فیلمی که سوزاندن خلبان اردنی را نشان می دهد حرفه‌ای‌گری بالایی را در زمینه‌های تهیه سناریو ، تصویربرداری ، تدوین و جلوه‌های ویژه می‌بینیم. فیلم با نمایشی آغاز می شود که نظام اردن را به خیانت و مزدوری متهم می‌کند.

 داعش در این بخش عبدالله دوم ،پادشاه اردن را مسئول اعزام خلبانان اردنی برای حمله به مواضع این سازمان اعلام می‌کند.

این سازمان مي‌كوشد با این فیلم افکار عمومی را قانع کند  داعش سازمانی است که با دشمنان اسلام می‌جنگد و دیگران با دشمن همکاری مي‌کنند.

پس از آن فیلم به بخش دیگری از سناریو منتقل می‌شود و اعترافات خلبان اسیر اردنی را پخش می کند. در چهره اسیر اردنی آثار شکنجه دیده می‌شود.او در این اعتراف‌ها نام کشورهای عربی شرکت‌کننده در ائتلاف بین‌المللی و نقش هر کدام ، انواع تسلیحات استفاده شده بر ضد داعش و اسامی خلبانان شرکت‌کننده در حملات هوایی ائتلاف بیان می‌کند.

 پس از آن تصاویری از حملاتی که ائتلاف بین‌المللی بر ضد داعش انجام داده است پخش می‌شود که هدف از آن نشان‌دادن جنایات ائتلاف بر ضد زنان و کودکان و توجیه اقدامات داعش است.

در  فیلم این سازمان با روش تصویربرداری از نیروهای خود تلاش می‌کند آنها را در موضع قدرت قرار دهد و برتری آنها را به نمایش بگذارد. همه بخش‌های این فیلم با حرفه‌ای‌گری بالایی تصویر برداری شده است و هیچ چیز بدون معنا نیست.

 قرار گرفتن دوربین مقابل موضوعات تصویربرداری شده ، زاویه دوربین و دقت انتقال از یک تصویر به تصویر بعد ، همه آنها برای بالابردن سطح رعب و وحشت انجام مي‌شود و تلاش می‌کند اقدامی را که می‌خواهد انجام دهد با این تصاویر توجیه کند.

کد خبر 286298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha