همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند خاتم الانبیا ء (ص ) گفت: پدافند هوایی در سه هزار و ۶۰۰ نقطه از کشور از انسجام و یکپارچگی کامل در دفاع از آسمان ایران اسلامی برخوردار است.

 فرزاد اسماعیلی

به گزارش ایرنا، «امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی» روز دوشنبه ودرحاشیه همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر 8 درستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: الحمدلله امروز شاهد هستیم که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در بحث های جهاد و خودکفایی در نقطه خیلی خوبی قرار داریم و متوقف نیستیم. ضمن اینکه رو به جلو در حال حرکت هستیم .

امیر اسماعیلی تصریح کرد: رو به جلو بودن ما به خاطر اقتدار نیروهای مسلح و نگاه به تهدیدات آینده است؛ آنچه در تهدیدات آینده در نقاط دور دست و نزدیک رخ می دهد پدافند هوایی را وامی دارد که بداند در چه نقطه ای است و می خواهد به چه نقطه ای برسد . ضمن اینکه فاصله بین این نقاط از نظر ما طولانی نیست و دست یافتنی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه « ارزیابی شما از توصیه های روزگذشته مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در دیدار با فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی به مناسبت روز 19 بهمن (روز نیروی هوایی) چیست؟» گفت: فرمایشات رهبری همیشه نافذ و فصل الخطاب است.

اسماعیلی ادامه داد: معظم اله در این دیدار به بحث طلیعه پیروزی و روز 19 بهمن اشاراتی داشتند که پرسنل نیروی هوایی یکپارچه به مدرسه علوی آمدند و با امام راحل (ره) بیعت کردند که همین موضوع باعث شد که نقش زیربنای انقلاب اسلامی از همانجا بنا نهاده شود.

وی ادامه داد: سه روز بعد از این روز بزرگ و به یاد ماندنی ، یوم الله 22 بهمن شکل گرفت که نشات گرفته از 19 بهمن است و در آن روز انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی دست یافت.

وی اضافه کرد: بخش بعدی صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد و خودکفایی بود که ایشان پیشنهاد و اشاره داشتند؛ باید جهاد و خودکفایی در تمام عرصه های کشور اعم از نیروهای مسلح و سازمان های دیگر بروز یابد و این موضوع در صورتی رخ می دهد که ما برای اقتدار و امنیت خود ارزش قائل شویم.

امیر اسماعیلی افزود: معظم له در این دیدار فرموند؛ وقتی که کشوری و ملتی برای اقتدار و امنیت خود ارزش قائل باشد این امنیت و اقتدار موجب شکوفایی می شود.

وی گفت: آنچه که بعد 36 سال در کشور به وقوع پیوسته است این است که سر تعظیم در مقابل استکبار فرود نیاورده ایم و آنچه خواسته ایم به آن رسیده ایم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: پرسنل این قرارگاه پدافند هوایی به عنوان یگانی تجهیزات محور باید تجهیزات نوپایی داشته باشند تا بتوانند در برابر تهدیدات پیچیده و متنوع دنیا بایستند و شما نمونه هایی در خیلی از موارد ازجمله نشاندن هواپیماهای با سرنشین و انهدام هواپیماهای بدون سرنشین و اخطار به هواپیماهای متجاوز به آسمان ایران اسلامی را مشاهده کرده اید.

وی افزود: موارد یاد شده نشات گرفته از این است که ما در هشت سال دفاع مقدس ، آموختیم که پاسدار خون شهدا باشیم و به سمت فناوری های جدید قدم برداریم و حافظ اقتداری باشیم که شهدا، جانبازان و نسل های پیشین برای ما به ارمغان آوردند.

وی گفت: نکته حائز اهمیتی که مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به آن اشاره کردند اعتماد مردم به مسوولین و اعتماد مسوولین به مردم بود و اینکه همواره ما به پشتوانه مردمی تکیه می کنیم.

کد خبر 286779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha