همشهری آنلاین: معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در خصوص عملیات غرورآفرین والفجر ۸ گفت:این عملیات محاسبات دشمن را برهم زد و در دنیا بی نظیر بود.

شاهرخ شهرام

به گزارش ایرنا، این مطلب را امیر سرتیپ دوم«شاهرخ شهرام» در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات غرورآفرین والفجر 8 که در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد، عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش موثر شهید امیر سرتیپ «منصور ستاری» در پدافند هوایی افزود: شهید ستاری پدر معنوی و فرمانده دوران سختی پدافند، و بنیانگذار فرماندهی و کنترل در کل کشور بود.

وی افزود: امیدواریم از میان دانشجویان حاضر در این جلسه که به نیابت از دانشجویان پدافند هوایی در مراسم امروز شرکت کرده اند، فرماندهان عالی رتبه ای همچون ستاری تربیت شوند.

معاون قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در ادامه با اشاره به عملیات غرورآفرین والفجر8 گفت: این عملیات محاسبات دشمن را برهم زد و در دنیا بی نظیر بود.

امیر شهرام توضیح داد: از تمامی پیشکسوتان این عملیات غرورآفرین که امروز در دژ پدافندی ما حضور یافتند تشکر می کنم و حضور خانواده های شهدا به ویژه خانواده شهید ستاری را گرامی می دارم.

در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر هشت سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، امیر سرتیب فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، حضور داشتند.

در انتهای این مراسم از سرود شکوهمند پدافند رونمایی شد.

عملیات والفجر ۸ عملیاتی آبی خاکی بود که در آن نیروهای ایرانی با غافلگیری نیروهای عراقی با عبور از اروند رود شبه جزیر فاو در جنوب عراق را به اشغال خود در آوردند. این عملیات در ساعت ۲۲:۱۰ روز ۲۰ بهمن ۱۳۶۴ با رمز «یا فاطمة الزهرا» در منطقه خسروآباد تا راس البیشه آغاز گردید.

کد خبر 286785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha