شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

جورج بوش،‌ رئیس‌جمهوری ایالات متحده در اقامتگاه خانوادگی‌اش در کنه‌بونک پورت میزبان نیکلا سارکوزی،‌ رئیس‌جمهوری فرانسه بود.

به گزارش فرانس پرس، این دیدار می‌تواند فصل جدیدی را در روابط میان فرانسه- آمریکا که پیشتر به دلیل حضور ژاک شیراک، سلف سارکوزی سرد و خشک بود، ورق بزند.

در حالی که مقامات کاخ سفید تاکید دارند اقامت سارکوزی و همسرش سسیلیا در اقامتگاه خانوادگی بوش‌ها غیررسمی‌است اما بوش و سارکوزی در این ضمن پیرامون مسایل مورد علاقه دو کشور نیز گفت‌وگو خواهند کرد.

بوش پیشتر برای کاهش تنش‌ها میان روسیه - آمریکا در اقامتگاه خانوادگی‌اش میزبان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری  روسیه بود. بوش پدر نیز که از سال‌های 1989-1993 رئیس‌جمهوری آمریکا بود از این منزل خانوادگی برای دیدار با میخائیل گورباچف، رهبر شوروی سابق و مارگارت تاچر، نخست‌وزیر انگلیس استفاده کرده بود.

سارکوزی در این دیدار این فرصت را بدست خواهد آورد تا رابطه دوستانه‌ای با بوش ایجاد کند.

این در حالی است روابط میان رئیس‌جمهوری  آمریکا و ژاک شیراک، رئیس‌جمهوری  پیشین فرانسه رابطه‌ای خشک بود. شیراک با حمله به عراق به شدت مخالفت کرده بود که این امر خشم دولت بوش را برانگیخت.

پس از دیدار سارکوزی و بوش کنفرانسی خبری برگزار نمی‌شود و تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفید نیز بر غیر سیاسی بودن این نشست تاکید کرده است.

کد خبر 28688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز