گروه اقتصادی: وزارت کار و امور اجتماعی در سال گذشته 505 نفر از نیروی کار داخلی را با همکاری دفاتر مشاوره کاری و کاریابی‌های غیردولتی به استرالیا اعزام کرد.

 به گزارش روابط عمومی این وزارتخانه، در گزارشی که به مناسبت هفته دولت تهیه شده است در خصوص عملکرد یک سال گذشته وزارتخانه فوق آمده است که وزارت کار در یک سال اخیر 24 طرح در حوزه مسایل کار و کارآفرینی نیز تدوین کرده است.

 تدوین دستورالعمل نظارت بر آیین‌نامه گسترش بنگاههای کوچک، طرح کاهش هزینه‌های مبادله ناشی از مقررات تامین اجتماعی و همچنین هزینه‌های مالیاتی، بنگاههای کوچک، متوسط و زودبازده، طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، بررسی موانع تولید اشتغال و بررسی سند توسعه اشتغال از جمله این طرحها هستند.

همچنین در بخش فعالیتهای پروژه‌ای و توسعه‌ای، چندین طرح از جمله طرح جمع‌آوری مشخصات چارچوبی کارگاههای کل کشور، ساماندهی و پیاده‌سازی آمارهای ثبتی و استانداردسازی به اجرا درآمده است.

 از سوی دیگر بررسی و مطالعه 10 طرح کلان اشتغالزا و 24 گزارش تحقیقی در جهت شناسایی موانع تولید و بررسی طرح اشتغالزا از دیگر اقدامات وزارت کار و امور اجتماعی در یک سال گذشته بوده است. تدوین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاع‌رسانی بازار کار، تجدید ساختار صندوق بیکاری و مطالعه و بررسی برای اصلاح قوانین و مقررات ناظر بر بازار کار نیز از جمله طرح‌های دیگر این وزارتخانه بوده‌اند.

کد خبر 2869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز