همشهری‌آنلاین: یک کودک فلسطینی پس از دو ماه زندانی بودن در سرزمین‌های اشغالی، آزاد شد.

malak alkhatib

نيروهاي اشغال‌گر رژيم صهيونيستي ملک الخطیب ،کودک فلسطینی را پس از دو ماه بازداشت در نزدیکی گذرگاه اجبارا در شمال کرانه باختری رود اردن آزاد كردند.

به گزارش واحد مركزي خبر ،نسرین سلمی خبرنگار الميادين در رام الله در گزارشی در این زمینه افزود: ملک الخطیب کودک بازداشت شده فلسطینی به عنوان آزاده‌ای که بار دیگر آزادی را به آغوش می‌کشد توسط نظامیان اشغالگر اسرائیلی آزاد شد.

ساکنان شهرک بیتین در شمال رام الله از ملک به مانند یک قهرمان استقبال کردند. ده‌ها ساکن این شهرک و شماری از مسئولان ورود او را به محل زندگی خود تبریک گفتند. ملک به قهرمانی برای کل فلسطین تبدیل شده است. در حال حاضر بیش از 300کودک فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.

سلمي اوضاع این کودکان را به دلیل بدرفتاری نظامیان اشغالگر اسرائیلی و محروم بودن از بدیهی‌ترین حقوق خود دشوار توصیف کرد. اسرائیل ملاک را به دو ماه حبس محكوم و هزار و 500 دلار غرامت برایش تعیین کرد.

مادر این کودک گفت: نمی‌توانم احساسات خود را درباره آزادی دخترم توصیف کنم. خیلی احساس خوبی دارم.

ملک الخطیب گفت: در زندان با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم. اسرائیلی‌ها جوانان را شکنجه می‌کردند ولی تحمل و مقاومت کردم.

قدوره فارس ،رئیس انجمن اسرای فلسطینی گفت: ملک پس از پایان یافتن دوره محکومیتش آزاد شد. ملاک به مانند هر اسیر فلسطینی دیگر شکنجه شد. اسرائیل هیچ تمایزی میان اسیر کودک و بزرگ‌سال قائل نیست.

خبرنگار این شبکه افزود: آزادی ملک خطیب به یک جشن ملی برای فلسطینیان تبدیل شده است. اسیر کودک فلسطینی که اشغال‌گران اسرائیلی کودکی و ایام آموزشی‌اش را ربودند.

کد خبر 287142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha