مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

دومین جشنواره تاکسیران برتر با برگزاری اختتامیه در مرکز همایش‌های صدا و سیما به‌کار خود پایان داد.

جشنواره تاکسیرانان برتر

در اين همايش كه از رانندگان برتر تاكسي شهر تهران تقدير به عمل آمد، حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابي نايب‌رئيس مجلس شوراي اسلامي تاكسيرانان را الگوهاي فرهنگ ترافيك شهر دانست وگفت:‌ اگر خدمت رساني تاكسيرانان با ويژگي‌هاي اخلاقي و انساني همراه شود، مي‌توانند شيريني خدمت را در كام همه مردم افزون كنند.

  • كيفي‌سازي‌ تاكسيراني در سال 94

در اين جشنواره معاون حمل ونقل و ترافيك شهردار تهران از تعريف انسان‌محورانه ترافيك در شهرهاي بزرگ جهان سخن گفت. سيد جعفر تشكري هاشمي در بخشي از سخنان خود با اشاره به برگزاري كمپين آسمان آبي و زمين پاك و طرح خط سفيد در شهر گفت كه حمل ونقل عمومي بايد در مسير تحول زيست شهري به كارگرفته شود.

به گفته وي امروز در بسياري از شهرهاي بزرگ دنيا سخن از «رژيم لاغري معابر» است درحالي‌كه در تهران هرچه خيابان و بزرگراه ساخته شود، استفاده از وسايل نقليه شخصي افزايش مي‌يابد. وي همچنين از پيشنهاد مديريت شهري به شوراي شهر خبر داد كه طي آن قرار است در سال 94براي كيفي‌سازي‌ تاكسيراني گام‌هاي جدي برداشته شود. او تاكسي را پناهگاه مردم شهر به‌عنوان يك وسيله مطمئن در ترددهاي شهري عنوان كرد و گفت: آراستگي، حسن خلق، صبوري، اميدبخشي، ‌انضباط در رانندگي، ‌گذشت، قانون‌مداري و توجه به ضعيفان از ويژگي‌هايي است كه مديريت شهري براي ناوگان تاكسيراني تعريف كرده و بايد در شهر به‌طور كامل رعايت شود و اين ناوگان نقش الگويي در ترددهاي تهران دارد.

  • سهم 23درصدي در تردد شهر

در بخش ديگري از جشنواره تاكسيرانان برتر سردار تيمور حسيني رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، سهم تاكسيرانان با جابه‌جايي 4.5 ميليون نفر از 18ميليون سفر روزانه را حدود 23درصد اعلام كرد. وي گفت: هر طرح مديريت شهري براي ترافيك تنها با همراهي تاكسيرانان اجرايي مي‌شود و در اين ميان خط سفيد كليدي براي ترافيك تهران است كه با كمك آنان قابل استفاده مي‌شود.

کد خبر 287852

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha