چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

سریال «داستان‌های نوروزی» به کارگردانی مرضیه برومند در حالی در روزهای پایانی سال روی آنتن شبکه یک رفته که شبکه۲ هم مدتی است «خانه سبز» را در برنامه پخش قرار داده است.

مرضیه برومند

سريال برومند، نخستين بار سال79 پخش شد و تماشاي آن پس از حدود 15سال خاطره‌هاي گذشته دور را براي مخاطبان زنده مي‌كند. خالق برخي از بهترين سريال‌هاي كودكان و بزرگسالان، امسال با «شهر موش‌ها2» بسياري از سينمادوستان و خانواده‌ها را به سالن‌هاي تاريك كشاند. برومند كه فعاليت خود را از سال 1347 آغاز كرد در كارنامه خود مجموعه‌هاي ماندگار «خونه مادربزرگه»، «مدرسه موش‌ها»، «قصه‌هاي تابه‌تا»، «كارآگاه شمسي و دستيارش مادام»، «خودرو تهران11»، «آرايشگاه زيبا» و... را به يادگار گذاشته است. او درباره بازپخش داستان‌هاي نوروزي پس از سال‌ها به همشهري مي‌گويد: از آقاي محمد احساني، مدير شبكه يك، خواستم بار ديگر اين سريال را بعد از 14سال پخش كند و وي پيشنهادم را پذيرفت. نخستين پخش داستان‌هاي نوروزي مصادف با روزهاي محرم بود و به همين دليل، بعد از تعطيلات نوروز روي آنتن رفت. كارگردان «شهر موش‌ها» ادامه مي‌دهد: اين سريال ساخته مشترك من و مسعود كرامتي بود. خاطرم هست 6قسمت را من كارگرداني كردم و 7قسمت را كرامتي.

برومند با اشاره به بازي بازيگراني چون ماني نوري، صابر ابر و مليكا شريفي‌نيا يادآور مي‌شود: ماني از كودكي بازيگري را شروع كرد و نخستين بار در سريال قصه‌هاي تابه‌تا مقابل دوربين رفت اما ابر و شريفي‌نيا با داستان‌هاي نوروزي به جمع بازيگران پيوستند. برومند درباره بازپخش برخي سريال‌هاي قديمي هم چنين نظري دارد: اين كار گاهي خوب است. شبكه آي‌فيلم مدتي پيش «هتل مرواريد» را پخش كرد و اين بازپخش‌ها براي كساني كه آن زمان سريال‌ها را ديده‌اند، خاطره‌انگيز است. اميدوارم روزي نوبت «آب‌پريا» هم برسد. اين كارگردان كه تجربه بازيگري هم دارد، درباره حضور مقابل دوربين مي‌گويد: پيشنهادهاي زيادي براي بازي مي‌شود و خودم هم بازيگري را دوست دارم. يكي‌دو پيشنهاد جدي هم شده كه روي آنها فكر مي‌كنم اما بازي در نقش اصلي خيلي وقت‌گير است و ترجيح مي‌دهم نقش كوتاه داشته باشم.

کد خبر 289630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha