همشهری آنلاین: هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس توانست دومین بخش از سفر ماجراجویانه دوردنیای خود را با موفقیت سپری کرده و با عبور از دریای عربستان خود را به هندوستان برساند.

براساس گزارش BBC، اين سفر از مسقط به سوي احمدآباد هندوستان 15 ساعت به طول انجاميد و اين هواپيما توانست در اين مدت با موفقيت مسافت هزار و 468 كيلومتري را طي كرده و ركورد مسافت جديدي را براي هواپيماهاي خورشيدي به ثبت برساند.

هواپیما

سولار ايمپالس 10 بخش ديگر از سفر خود را طي پنج ماه آينده تكميل خواهد‌كرد. برنامه سفر اين هواپيما در دوراني كه بايد از بالاي اقيانوس‌هاي آرام و اطلس عبور كند، تغيير كرده و مدت آن افزايش خواهد‌يافت.

سولار ايمپالس در تاريكي به احمد‌آباد رسيد،‌ چراغ‌هاي LED بال‌هاي آن را نورپردازي كرده‌بودند. انرژي اين چراغ‌ها نيز از انرژي خورشيدي ذخيره شده در باتري‌هاي ليتيومي هواپيما تامين مي‌شود. اين هواپيما ساعت 23:25 دقيقه به وقت محلي وارد احمد آباد شد.

اكنون هواپيما درحال آماده‌سازي براي آغاز بخش بعدي سفر خود به سوي واراناسي در شمال هندوستان است. البته به گفته برنامه‌ريزان اين پروژه، اين بخش از سفر از چهار روز ديگر آغاز خواهد‌شد و اين مدت زمان صرف تبليغ هدف پروژه و آشنايي شهروندان هندي در احمد‌آباد با شعار پروژه درباره تكنولوژي‌هاي پاك خواهد‌شد.

کد خبر 289671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha