رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ۹۴ به میزبانی پلیس راهور ناجا در جوار مرقد مطهر امام خمینی‌(ره) با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزیر بهداشت، فرمانده ناجا، رئیس سازمان راهداری، فرمانده پلیس راهور، رئیس جمعیت هلال احمر، همیاران پلیس و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با سفر برگزار شد.

پلیس،  نوروز امسال ۲۰۰ هزار کیلومتر  راه های اصلی و فرعی کشور را پوشش می‌دهد.

سردار اشتري فرمانده نيروي انتظامي در اين رزمايش از كنترل و نظارت بر سفرهاي نوروزي توسط ۶ هزار دوربين نظارتي در جاده‌ها و 500هزار نفر از نيروي‌هاي سازمان‌ها و نهادهاي مختلف خبر داد و با اشاره به تلاش دستگاه‌ها و همكاري مردم در كاهش تلفات رانندگي در سال گذشته گفت: با كمك پرسنل تلاشگر به‌صورت شبانه‌روزي در طرح نوروزي سال 94كه از امروز آغاز شده و تا پايان روز 15 فروردين 94ادامه دارد، 200هزار كيلومتر راه‌هاي اصلي، فرعي و روستايي و بيش از 500شهر كشور ايمني مسافران تأمين مي‌شود.براي تحقق اين امر، بيش از يك‌هزار دوربين ثابت و 3هزار دوربين سيار ثبت تخلفات رانندگي و همچنين بيش از 2هزار دوربين نظارتي در سطح جاده‌ها و شهرها آماده‌سازي شده تا با متخلفان مقررات رانندگي برخورد كنند.

  • آماده باش ۱۵ بالگرد و ۴۲۷۰ آمبولانس

وزير بهداشت نيز در اين رزمايش از آماده‌باش ۴ هزار و ۲۷۰ دستگاه آمبولانس به همراه ۱۵ بالگرد براي خدمات رساني به مردم در تعطيلات نوروزي خبر داد. دكتر سيدحسن هاشمي گفت: همكاران من در حوزه بهداشت و درمان و اورژانس كشور به‌صورت شبانه‌روزي آماده خدمات رساني به شهروندان هستند. نوروز امسال اورژانس كشور با ۲ هزار و ۱۱۹آمبولانس پيش‌بيمارستاني و ۵۷۰اورژانس بيمارستاني در همه مسيرها و جاده‌هاي مواصلاتي آماده خدمات‌رساني هستند.

وي اظهار كرد: ۵۷ اتوبوس آمبولانس و 2دستگاه آمبولانس دريايي و همچنين ۱۵ بالگرد ويژه به‌عنوان آمبولانس هوايي مسافران نوروزي را در هوا، زمين و دريا پشتيباني مي‌كنند. علاوه بر افزايش تجهيزات پزشكي و ايمني، امسال نظارت بر اغذيه فروشي‌ها و رستوران‌ها از ماه‌ها قبل از آغاز تعطيلات نوروزي آغاز شده و ادامه دارد‌. وزير بهداشت به شهروندان توصيه كرد براي جلوگيري از مسموميت در سفر از غذاهاي مطمئن و سالمي كه به همراه دارند استفاده كنند.

  • افزايش 15درصدي ظرفيت دستگاه‌ها

سردار اسكندر مومني فرمانده پليس راهور ناجا كه ميزبان رزمايش بزرگ ترافيكي و سفر نوروز 94بود نيز با بيان اينكه 15درصد به ظرفيت تمام دستگاه‌هاي دخيل در سفرهاي نوروزي اضافه شده، گفت: بيش از 50هزار نيروي راهور در اين طرح به كارگيري شده و طرح نوروزي پليس راهور از 25اسفند رسما آغاز شده و تا 15فروردين‌ماه ادامه دارد و از رانندگان درخواست داريم ضمن پرهيز از رانندگي در شرايط خواب‌آلودگي، از سرعت و سبقت غيرمجاز نيز خودداري كنند.

کد خبر 290166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha