همشهری آنلاین: یک منبع بومی در استان صلاح الدین با تاکید بر اینکه دستگاه‌های الکترونیک گروه داعش در شهر تکریت از کار افتاده‌اند، خاطرنشان کرد که ارتباط این گروه تروریستی با خارج از تکریت قطع شده است.

عراق

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری السومریه، این منبع بومی تاکید کرده است که همه ارتباطات از جمله اینترنت و بی سیم عناصر این گروه تروریستی از کار افتاده اند.

وی که نخواسته نامش فاش شود، گفت: عناصر داعشی که در شهر تکریت محاصره شده اند، تقریبا به طور کامل از جهان خارج از تکریت جدا شده و قادر نیستند با سایر عناصر یا فرماندهان خود در مناطق دیگر ارتباطی برقرار کنند.

شبکه خبری العالم نیز به نقل از کریم النوری سخنگوی نظامی نیروهای بسیج مردمی عراق اعلام کرد که هیچ فشار داخلی یا خارجی برای توقف عملیات آزادسازی تکریت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تأخیرِ یک هفته ای در آزادسازی تکریت به هیچ وجه مشکل ساز نخواهد شد، خاطرنشان کرد: مساله آزادی تکریت، مساله ای تمام شده است و عناصر داعش از همه سو تحت محاصره هستند.

نیروهای ارتش عراق به همراه نیروهای بسیج مردمی، عملیاتی گسترده را برای آزادسازی استان صلاح الدین از دست تروریست های داعش آغاز کرده اند و تاکنون شهرها و روستاهای زیادی از این استان را آزاد کرده اند.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی شده اند.

بسیاری از کارشناسان مسایل منطقه معتقدند گروه تروریستی داعش دست پرورده آمریکا و هم پیمانان غربی و عربی آن کشور است، با این حال واشنگتن با همراهی متحدانش از چند ماه قبل حملات هوایی محدودی را با عنوان مبارزه با این گروه تروریستی در خاک عراق و سوریه اجرا کرده است.

گزارش ها نشان می دهد این حملات نه تنها تاثیر مشهودی در جلوگیری از اقدامات تروریست های داعش نداشته، بلکه به قیمت تخریب زیرساخت های این دو کشور و کشته شدن غیرنظامیان منجر شده است.

با این حال ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

کد خبر 290387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha