همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در پی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین از 27 ژوئن گذشته تاکنون بیشتر مردم ترجیح می‌دهند برای سفر به مسافت‌های طولانی از هواپیما استفاده کنند.

به گزارش ایرنا حسین خانلری - مدیر عامل سازمان هواپیمایی کشوری - اعلام کرد: پروازهای داخلی هنوز هم متحمل ضرر و زیان هستند چرا که بهای بلیت‌ها هنوز هم پایین تر از سطح بازار است.

خانلری افزود: در پی اجرای طرح سهمیه بندی بنزین از 27 ژوئن گذشته تاکنون بیشتر مردم ترجیح می دهند برای سفر به مسافت‌های طولانی  از  هواپیما استفاده کنند.
وی فقط به بیان این مطلب که  تقاضا برای سفرهای هوایی به میزان 40 درصد افزایش یافته است کفایت کرد و به جزییات بیشتر اشاره نکرد.

وی گفت: بهای بلیت پروازهای داخلی به میزان 15 تا 17 درصد افزایش یافته است و به تدریج سازمان هواپیمایی کشوری تلاش خواهد کرد بهای بلیت هواپیما را با هزینه‌های واقعی منطبق سازد.

کارشناسان می‌گویند: مصرف و واردات بنزین به‌شدت کاهش یافته است اما آمارهایی که روز دوشنبه 22 مرداد منتشر شد نشان می دهد تقاضا برای بنزین در هفته دوم ماه اوت به میزان 3.06 درصد افزایش یافته اما هنوز هم پایین‌تر از سطح پیش از سهمیه بندی است.

کد خبر 29074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز