پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هفته آینده 14 سیاستمدار لبنانی برای سومین بار در سال جاری میلادی با یکدیگر در سوئیس ملاقات می‌کنند تا راهی را برای خروج کشورشان از بحران بیابند.

خبرگزاری سوئیس از بیروت گزارش داد، این ملاقات به دلایل تدارکاتی در مونت پلرین نزدیک مونتروکس برگزار نمی‌شود، بلکه در نزدیکی برن انجام خواهد گرفت.
یووس بسون (Yves Besson)، دیپلمات سابق سوئیسی گفت: امیدواریم که این بار یک گام دیگر به سوی آخرین اجلاس برداشته شود.
بسون، معاون رییس انجمن سوئیسی دیالوگ اروپایی – عربی – مسلمانان (ASDEAM) است که این ملاقات را ترتیب داده است. این اجلاس مورد حمایت مقامات رسمی سوئیس نیز قرار دارد.

Vista aérea de Mont-Pèlerin, oeste da Suíça, onde os libaneses se reuniram. (swisscastles.ch)آن گونه که پاتریک هائنی، از همکاران برگزاری این اجلاس و تحلیل‌گر گروه بین‌المللی بحران گفته است، همان طور که در آخرین نشست در ماه ژوئن اعلام شد، قرار است در چند روز آینده بر روی بنیان‌های پایدار به منظور خروج از بحران کار ‌کنند تا بعد آن را به رهبران سیاسی لبنان ارایه دهند.
شرکت‌کنندگان در گروه مونت پلرین هیچ مقام رسمی ندارند. با این حال فرستادگان همه گروه‌های سیاسی لبنان هستند. بسون گفت، این دو پهلو بودن به صورت دانسته وجود دارد. این دو پهلو بودن اجازه می‌دهد مشکلات میان افراد مطرح شود و در عین حال آنها واقعا آمادگی دارند با هم برای حل مشکلات همکاری کنند.

اتهامات دو طرفه
لبنان از نوامبر گذشته در بحران سیاسی سختی گرفتار آمده است. این بحران پس از آن بالا گرفت که 6 وزیر اپوزیسیون از سمت‌های خود استعفا دادند. از آن زمان این کشور به دو جبهه تقسیم شده است.
هر دو طرف این اتهام را به یکدیگر وارد می‌کنند که مورد حمایت نیروهای خارجی قرار دارند. تاکنون تلاش‌های میانجی‌گرانه بین‌المللی اتحادیه عرب و فرانسه شکست خورده‌اند. سوئیس نیز به احزاب مختلف پیشنهاد میانجی‌گری داده که تاکنون پذیرفته نشده است.

کد خبر 29077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز