همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز برنامه ششم توسعه در سال ۹۴، گفت: در خصوص استقلال دانشگاه‌ها، سیستم هیئت امنایی و اختیارات آن در اداره امور دانشگاه‌ها ادامه خواهد یافت و تفویض اختیارات به دانشگا‌ه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی نیز از اموری است که در سال جدید بیش از پیش باید پیگیری شود.

به گزارش تسنیم، دكتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار نوروزی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، معاونان، مدیران و کارمندان وزارت علوم، گفت: برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال 1394 تحت عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» را که از طرف مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، در مجموعه وزارت علوم به طور جدی پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت علوم در سال 94 اظهار داشت: ساماندهی آموزش عالی کشور از جمله تعمیق و گسترش علوم و رشته‌های جدید و میان رشته‌ای، بازبینی رشته‌هایی که سالیان زیادی از تاسیس آنها می‌گذرد، گسترش دیپلماسی علمی با سایر کشورها و افزایش پذیرش دانشجویان خارجی از جمله مواردی است که در سال جدید در وزارت علوم با کمک همکاران به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري افزود: دانشگاه‌های ما باید ماموریت‌گرا شده و با فعال کردن بیش از پیش بخش تحقیقات، به سوی تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سوم حرکت کنند.

  • لزومی ندارد در همه دانشگاه‌های کشور به یک شکل و رویه تدریس شود

فرهادی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در اداره امور به ما کمک کنند، گفت: هیچ لزومی ندارد در همه دانشگاه‌های کشور به یک شکل و رویه تدریس شود و دانشگاه‌ها باید با توجه به توان و موقعیت خود روش‌های تدریس و همچنین سایر امور دانشگاه را هماهنگ کنند.

وی با تاکید بر داشتن آزمایشگاه‌های مرجع در کشور، گفت: برای بازسازی و تکمیل آزمایشگاه دانشگاه‌های سراسر کشور اعتبار مناسبی فراهم شده که در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص انجام فعالیت‌های فرهنگی در سال جدید، گفت: از جمله فعالیت‌های وزارت علوم و دانشگاه‌ها در سال جدید در زمینه‌های‌ فرهنگی می‌توان به گسترش برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و از بین بردن موانع برگزاری آن اشاره کرد.

فرهادی در خصوص افزایش ارتباط دانشگاه‌ها با بخش صنعت کشور نيز گفت: دفتر ارتباط با دانشگاه همانند دانشگاه‌ها باید در مراکز صنعتی نیز ایجاد شود. با تدوین آئین‌نامه‌ای انجام فرصت‌های مطالعاتی استادان دانشگاه در محیط‌های صنعتی فراهم شده و به طور کلی امیدواریم در آینده نزدیک فارغ‌التحصیلان ما به مرحله‌ای از مهارت و کاردانی برسند که همگی به سوی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرده و مسائل و مشکلات کشور را حل کرده و در جهت رفع نیازهای کشور حرکت کنند.

کد خبر 291147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha