همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از اجرای طرح‌هایی به منظور طراحی اطلسی جامع از محصولات قرآنی خبر داد.

به گزارش ايرنا، حسن محمدی با بيان اين خبر گفت: با اجرای طرح انتشار محصولات فرهنگی موسسات قرآنی از سوی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و طرح‌های دیگر مانند جشنواره قرآنی رسانه‌های مکتوب و دیجیتال، به دنبال ایجاد یک کانون واحد برای حوزه نشر و بایگانی محصولات و انتشارات موسسات قرآنی هستیم.

وی از راه‌اندازی انتشارات «سرای اتقان» به عنوان یک راهکار در راستای رسیدن به کانون واحد برای حوزه نشر و بایگانی محصولات و انتشارات موسسات قرآنی یاد کرد و گفت: انتشارات سرای اتقان، صرفه‌جویی در هزینه و زمان موسسات قرآنی را به دنبال خواهد داشت و از طرف دیگر می‌توانیم اطلس جامعی از جغرافیای محصولات موسسات قرآنی کشور داشته باشیم.

محمدی همچنین گفت: مدت‌ها به دنبال این موضوع بودیم تا چاپ و نشر محصولات قرآنی به صورت متمرکز برای موسسات وابسته به اتحادیه صورت گیرد و لذا این انتشارات شکل گرفت تا محصولات فرهنگی و مکتوبات موسسات قرآنی در حوزه نشر بدون هزینه مازاد انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه موسسات قران و عترت افزود: روندی که برای انتشارات و اخذ مجوز در حوزه نشر وجود دارد در این انتشارات بسیار کوتاه خواهد بود و موجب صرفه‌جویی زمان برای موسسات می‌شود به گونه‌ای که این زمان را به کمتر از دو هفته می‌رسانیم.

وی اضافه کرد: هر موسسه انتشارتی با توجه به رسالت مالی خود منافع و هزینه‌های مازادی را دریافت می‌کند ولی این اتحادیه هیچ هزینه‌ای را در راستای خدمت‌رسانی به موسسات دریافت نمی‌کند.

محمدی انتشار بولتن، ویژه‌نامه، خبرنامه، جزوات آموزشی و محصولات فرهنگی را که از سوی موسسات تدریس می‌شود، شامل این طرح دانست و افزود: موسسات قرآنی می‌توانند درخواست خود را به صورت ایمیل به info@etghan.ir ارسال کنند و برای انتشار کتاب نیز می‌توانند با اتحادیه هماهنگ کنند.

کد خبر 291640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha