همشهری آنلاین: مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از برگزاری طرح حفظ شبانه‌روزی «رحله» خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اجرا می‌شود.

اتحادیه تشکل های قرآن و عترت

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، حسن محمدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به فراغت دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در ایام تابستان، این طرح در قالب حفظ ۴ جزء قرآن کریم در تابستان سال جاری و به مدت ۲ ماه پس از ماه مبارک رمضان، در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور ادامه داد: در طرح «رحله»، علاوه بر حفظ قرآن کریم به ‌عنوان محور و پایه دوره، تدبر در قرآن کریم، درک آیات، ترجمه، تفسیر و مفاهیم نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۳۶ مرکز در سراسر کشور مجری این طرح هستند، گفت: با توجه به شبانه‌روزی بودن این طرح، مؤسسات مجری باید امکان اسکان داوطلبان را به مدت دو ماه دارا باشند، همچنین توانایی در ارائه پذیرایی و خدمات تغذیه‌ای، برگزاری کلاس‌های متناسب با دوره وبرگزاری امور فوق ‌برنامه و فرهنگی از شرایط مؤسسات مجری دوره است.

محمدی خاطرنشان کرد: فراخوان شرکت در این طرح به‌زودی و طی هفته آینده منتشر و مؤسسات متقاضی و واجد شرایط می‌توانند با توجه به اولویت‌ها و پراکندگی جغرافیایی در آن ثبت‌نام کنند.

وی یادآور شد: این طرح، با حضور ۹۰۰ نفر در ۳۶ کلاس ۲۵ نفره برگزار و با تربیت ۹۰۰ حافظ ۴ جزء از قرآن کریم به پایان خواهد رسید.

محمدی در تشریح نحوه تأمین هزینه‌های طرح حفظ شبانه‌روزی قرآن، گفت: برای هر قرآن‌آموز یک‌ میلیون تومان هزینه پیش‌بینی ‌شده است که ۵۰ درصدآن توسط اتحادیه تشکل‌های قرآنی، ۲۵ درصد توسط مؤسسه مجری طرح و ۲۵ درصد باقی‌مانده نیز توسط مؤسسه بیت‌الاحزان تأمین و بخشی از هزینه‌ها نیز از داوطلبین طرح، تحت عنوان شهریه دریافت می‌شود.

کد خبر 291866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha