همشهری آنلاین: طرح آمایش و ساماندهی گسترش آموزش عالی در حوزه سلامت روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تصویب شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني نهاد رياست جمهوري، این طرح جزو نقشه جامع آموزش عالی کشور و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری است.

بر اساس طرح آمایش و ساماندهی گسترش آموزش عالی در حوزه سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مجموعه‌های زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در حوزه سلامت، به لحاظ شاخص‌هایی از جمله نیروی انسانی، تجهیزات و جمعیت، به ۱۰ منطقه طبقه‌بندی شده‌اند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این بازنگری و ساماندهی مجدد، عهده‌دار مأموریت‌های فراملی، ملی و برخی نیز ماموریت‌های استانی و ناحیه و شهرهای کوچک شده‌اند.

عدالت آموزشی و مسایل مرتبط با سطح‌بندی دانشگاه‌ها و استفاده بهینه از نیروها و امکانات منطقه‌ای و استانی در این طرح دیده شده است.

در این طرح كه بزودی برای اجرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌شود، پیش‌بینی شده است که پس از یکسال اجرا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از وضعیت طرح و نواقص احتمالی آن را جهت رفع نواقص و نهایی شدن طرح، به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه دهد.

کد خبر 293701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha