چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک متخصص طب سنتی گفت: دلایل ارثی و سبک زندگی در ایجاد پُف زیر چشم موثر هستند به طوری که کاهش مصرف غذاهای پر نمک و کافئین‌دار در رفع این عارضه کمک می‌کند.

پُف زیر چشم

به گزارش فارس، دكتر علی حسینی گفت: دلیل پُف زیر چشم ممکن است تحت تاثیر عامل ژنتیک و ارثی باشد؛ گاهی نیز به دلیل سبک زندگی است که افراد دارند؛ به عنوان مثال افرادی که دارای پُف زیر چشم هستند به اندازه کافی نمی‌خوابند.

وی ادامه داد: مصرف غذاهای پر نمک نیز در طول روز باعث ایجاد این عارضه می‌شود که به دنبال آن فرد نیاز به نوشیدن مقدار زیادی آب پیدا می‌کند. همچنین عدم تحرک و ورزش نکردن نیز از دلایل پُف زیر چشم عنوان شده است.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: البته وجود برخی بیماری‌ها مثل بیماری‌های آلرژیک یا مزمن سینوسی نیز باعث بروز این عارضه می‌شود.

حسینی افزود: برای درمان این عارضه، خوابیدن کافی، نوشیدن مقدار فراوان آب در طول روز، مصرف کم و محدود نمک و کاهش مصرف کافئین پیشنهاد می‌شود.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین آغشته کردن پد یا پنبه با شیر به دلیل داشتن اسید لاکتیک موثر است و کیسه چای سبز نیز موثر شناخته شده چون مواد شیمیایی ضد التهابی دارد.

کد خبر 293735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha