همشهری آنلاین: متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا با مقصر دانستن اتحادیه اروپا به دلیل تعلل عمدی در امضای توافقنامه تجارت آزاد با آمریکا موسوم به 'تجارت ترانس آتلانتیک و مشارکت سرمایه گذاری' (TTIP)، امضای فوری این پیمان را خواستار شد.

 نخست وزیر ایتالیا خواستار امضای فوری توافق تجارت آزاد اتحادیه اروپا با آمریکا شد

به گزارش  ايرنا به نقل از خبرگزاری 'اسپوتنیک' روسیه، رنتزی روز جمعه گفت: اتحادیه اروپا باید تعلل در امضای توافق تجارت آزاد با آمریکا را متوقف کند.

وی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، توافق تجارت ترانس آتلانتیک را آخرین شانس برای این اتحادیه توصیف کرد و افزود: شکست در امضای این توافق تا پایان سال جاری به دلیل انتخابات سال آینده در آمریکا، هدفی بزرگ برای قاره ما خواهد بود.

نهمین دور مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا درباره توافق ترانس آتلانتیک و مشارکت سرمایه گذاری با هدف ایجاد بزرگترین منطقه تجارت آزاد در جهان، در آوریل (فروردین) امسال در نیویورک برگزار شد.

واشنگتن طی چند دهه گذشته از امضای چنین توافقی که هدف آن کاستن از تعرفه ها و برداشتن موانع تجاری است، حمایت کرده است.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در اواسط ماه آوریل و همزمان با مذاکرات درباره این توافق، پیشرفت عمده در این توافق را در سال جاری میلادی خواستار شد.

این توافق در عین حال تاکنون جنجال هایی را برانگیخته است، زیرا قدرت زیادی را در اختیار شرکت های فراملی قرار می دهد. در عین حال، بازارهای اتحادیه اروپا را به روی مواد غذایی آمریکایی که اصلاح ژنتیکی شده اند، باز خواهد کرد. ورود چنین کالاهایی به بازارهای اتحادیه اروپا، بسیاری از مصرف کنندگان این اتحادیه را نگران کرده است.

انتظار می رود مذاکرات درباره امضای این توافق تا پایان سالجاری میلادی به نتیجه برسد. آخرین دور از مذاکرات در این زمینه به بروز تظاهرات گسترده در خیابان های مادرید و وین منجر شد و حدود 15 هزار نفر از مخالفان این توافق در وین، پایتخت اتریش و 20 هزار نفر دیگر در مادرید، پایتخت اسپانیا به خیابان ها آمدند.

کد خبر 294542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha