سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۳
۰ نفر

از ابتدای خرداد امسال ۸۴۷پایگاه سنجش سلامت در کشور پذیرای نوآموزان خواهند بود.

سنجش کلاس اولی ها

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور با اعلام اينكه امسال هزار نفر از دانش‌آموزان نيمه بينا به جاي كتاب درسي تبلت دريافت مي‌كنند گفت: امسال حدود يك ميليون و 300هزار نوآموز به كلاس اول دبستان وارد مي‌شوند كه از اين ميزان قطعاً تعدادي ديرآموز بوده و بايد به مدارس استثنايي هدايت شوند.

به گزارش تسنيم، مجيد قدمي در نشستي پيش از شروع اين طرح گفت: در طرح سنجش امسال سطح پوشش ما 99درصد است و يك درصد باقيمانده مربوط به مناطق صعب‌العبور است كه پيش‌بيني كرده‌ايم گروه‌هاي سيار را به اين مناطق اعزام كنيم.با اجراي طرح سنجش نوآموزان به‌دنبال ارزيابي و مداخله درست و هدايت آموزشي صحيح هستيم. همچنين اطلاعات سنجش به ما محتواهايي را ارائه مي‌كند كه مي‌توانيم از آن در آموزش خانواده‌ها در نظام بهداشت و درمان كشور استفاده كنيم.

زماني كه نوآموز براي ثبت نام به مدرسه مراجعه مي‌كند از سوي مدرسه به پايگاه سنجش ارجاع داده مي‌شودو با اطلاعات به‌دست آمده در طرح سنجش مي‌توانيم قبل از شروع سال تحصيلي اقدامات مداخله‌اي را انجام دهيم. به‌عنوان مثال براي دانش‌آموزي كه به سمعك نياز دارد سمعك تهيه خواهيم كرد.

وي با اشاره به اينكه اطلاعات ثبت شده در شناسنامه سلامت نوآموزان مي‌تواند به مدارس كمك زيادي كند، عنوان كرد: در طرح سنجش سلامت، ارزيابي پزشكي جامعي را به لحاظ مقايسه سلامت جسماني، رواني و آمادگي تحصيلي دانش‌آموزان انجام مي‌دهيم. از هر خانواده در پايگاه‌هاي سنجش سلامت 12هزار تومان اخذ مي‌شود كه پيش‌بيني شده است 15درصد افراد به‌صورت نيم بها و 5درصد نيز با اختيار رئيس پايگاه و بررسي وضعيت مالي افراد به‌صورت رايگان پذيرش شوند.

  • چند توصيه به خانواده‌ها

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور ادامه داد: پيش‌بيني كرده‌ايم تا خانواده‌ها براساس نوبت‌هايي كه به آنها داده مي‌شود به پايگاه‌هاي سنجش مراجعه كنند بنابراين از اين طريق ميزان ساعات انتظار آنها در پايگاه‌ها كاهش مي‌يابد. خانواده‌ها بايد توجه داشته باشند كه دانش‌آموز هنگام مراجعه به پايگاه سنجش سلامت حتماً صبحانه ميل كرده باشد و به لحاظ وضعيت خواب در شرايط مساعدي باشد.

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: يكي از برنامه‌هاي ويژه ما در سال 94پيش‌بيني برنامه‌هاي مداخله‌اي براي دانش‌آموزان ديرآموز است و رويكرد اصلي ما اجراي دانش‌آموزان ديرآموز در قالب طرح تلفيقي فراگير به مدارس عادي است. همچنين دانش‌آموزان نابينا، ناشنوا و معلولان جسمي و حركتي به مدارس عادي ارجاع داده مي‌شوند مگر اينكه خانواده تمايل داشته باشد تا فرزندش را در مدارس استثنايي ثبت‌نام كند.

قدمي با اشاره به اينكه 6‌ماه گذشته 10درصد از دانش‌آموزان 5سال تمام براي نخستين بار تحت طرح سنجش سلامت قرار گرفتند، گفت: براي نخستين بار توانستيم طرح سنجش سلامت را يك سال جلوتر آورده و آن را براي دانش‌آموزان 5سال تمام اجرايي كنيم كه براين اساس 84هزار و 352دانش‌آموز 5سال تمام مورد ارزيابي قرار گرفتند كه از اين تعداد 16نفر داراي مشكل بينايي بودند كه براي آنها عينك تجويز شد و در مدارس عادي ثبت‌نام شدند.

کد خبر 294848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha