جلسه هیأت فوق‌العاده رسیدگی به تخلفات اداری در سازمان میراث فرهنگی به‌منظور بررسی پرونده تعرض به یکی از تپه‌های مجاور محوطه تاریخی چغامیش روز پنجشنبه گذشته تشکیل شد که طی آن ۲تن از کارمندان متخلف به ۳‌ماه آماده به خدمت محکوم شدند.

تپه های چغامیش

اسدالله درويش اميري معاون امور مجلس، حقوقي و استان‌هاي سازمان ميراث فرهنگي در خبري كه براي رسانه‌ها ارسال شد اعلام كرد كه دفاع از حفظ آثار تاريخي و فرهنگي در جامعه و بين مردم نهادينه شده و مردم حفاظت از ميراث فرهنگي را افتخار خود و دفاع از تاريخ مي‌دانند و به محض كوچك‌ترين تعرض از سوي افراد سودجو و فرصت‌طلب، عكس‌العمل نشان مي‌دهند. درويش اميري با اشاره به اينكه شبكه عظيم مردمي در قالب تشكل‌هاي مردم نهاد در مراقبت از اماكن تاريخي بسياري از كاستي‌هاي سازمان ميراث فرهنگي را جبران مي‌كند به اتفاقات مربوط به محوطه تاريخي چغاميش در خوزستان اشاره كرد و گفت: عكس‌العمل سريع مردم و حاميان ميراث فرهنگي سرمايه‌اي است براي سازمان ميراث فرهنگي تا در كمترين زمان از هرگونه تعرض به اماكن تاريخي مطلع شود.

درويش اميري با تأكيد بر اينكه مردم بازوي حمايتي سازمان ميراث فرهنگي در حفاظت و حمايت از آثار تاريخي و فرهنگي كشور هستند، افزود: به محض اطلاع از خبر تعرض به يكي از تپه‌هاي مجاور محوطه تاريخي باستاني چغاميش به دستور معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي به سرعت هيأتي به منطقه اعزام شد. وي افزود: با همكاري مديركل استان و انجام بررسي‌هاي ميداني مشخص شد چند تن از پرسنل يگان حفاظت و اداره ميراث فرهنگي دزفول با اخذ رشوه مجوز غيرقانوني صادر كرده‌اند. درويش اميري گفت: پرونده به دبيرخانه هيأت رسيدگي به تخلفات سازمان ميراث فرهنگي ارجاع شد و روز پنجشنبه 31ارديبهشت‌ماه هيأت فوق‌العاده رسيدگي به تخلفات به‌منظور بررسي پرونده تشكيل جلسه داد كه در نخستين اقدام 2تن از كارمندان متخلف به 3‌ماه آماده به خدمت محكوم شدند تا برابر مقررات آيين‌نامه رسيدگي به تخلفات اداري و تكميل مستندات تخلف نامبردگان در فرصت قانوني، جرم آنان مورد رسيدگي كامل قرار بگيرد. وي در رابطه با ابلاغ اتهام به افراد نامبرده افزود: برابر مقررات ابلاغ اتهام صورت گرفته و نامبردگان يك‌ماه فرصت دفاع دارند، در ضمن از آنجايي كه اخذ رشوه جرم است با معرفي نامبردگان به دستگاه قضايي، پرونده براي رسيدگي به اين دستگاه قانوني ارجاع مي‌شود. وي با اشاره به حساسيت سازمان ميراث فرهنگي در رابطه با حفاظت از آثار تاريخي كشور گفت: اين سازمان با رويكردي كه دارد به هيچ عنوان نسبت به تخلفات چه از ناحيه كاركنان خود و چه از ناحيه سودجويان و فرصت‌طلبان كوتاه نيامده و چشم‌پوشي نمي‌كند. وي تأكيد كرد: در زمينه پرونده مذكور، پيگيري جدي با سرعت عمل در صدور حكم درمورد كاركنان مجرم سازمان صورت گرفت تا ديگر شاهد چنين سوءاستفاده‌هايي در مجموعه سازمان ميراث فرهنگي نباشيم .

کد خبر 295858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha