دیروز برنامه‌ها و فعالیت‌های شهرداری تهران به مناسبت بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی (ره) تشریح شد.

سالگرد ارتحال خمینی ره

از آنجا كه شهرداري تهران در ستاد مركزي مراسم بزرگداشت سالگرد حضرت امام (ره) مسئوليت كميته اجرايي را برعهده دارد تمام معاونت‌ها، سازمان‌ها، شركت‌ها و مناطق 22گانه شهرداري تهران براي برگزاري هرچه بهتر اين مراسم در حالت آماده باش كامل قرار گرفته‌اند.

به گزارش همشهري مجتبي عبداللهي، معاون خدمات شهري در نشستي خبري با اصحاب رسانه به تشريح اقدامات شهرداري دراين باره پرداخت. اتصال مرقد امام به گلزار شهداي جنگ تحميلي با احداث آبنماي بزرگ «سلام امام» در شرق حرم، نصب 46 مه پاش در بلوار سلام امام و سلام شهدا در محدوده و اطراف حرم، احداث 400چشمه سرويس بهداشتي جديد و به‌كارگيري 3هزار چشمه سرويس بهداشتي در كل مجموعه حرم ازجمله اقدامات شهرداري براي برگزاري مراسم بزرگداشت است. تفكيك استاني تمامي پاركينگ‌هاي ده گانه با گاردريل، پاكسازي و آماده‌سازي‌ حدود صد‌هكتار پاركينگ و خط كشي پاركينگ‌ها، مجهز شدن پاركينگ‌ها به دوربين مداربسته، چاپ 23هزار و 500 نقشه مسير كاروان‌هاي استان‌ها، چاپ 3هزار نقشه بزرگ اصلي، ايمن‌سازي‌ دور‌برگردان باقرشهر، به كارگيري 50دستگاه جرثقيل سبك و 3دستگاه جرثقيل سنگين درحرم و خط‌كشي رنگي از پاركينگ استان‌ها به سمت حرم كه با هدف راهنمايي زائرين انجام شده ازجمله ديگر فعاليت‌هايي است كه شهرداري تهران درايام بزرگداشت سالگرد امام (ره) برعهده گرفته است.

معاون خدمات شهري شهرداري تهران از به‌كارگيري 19ايستگاه صلواتي شامل 11ايستگاه داخل پهنه مناطق و 8ايستگاه داخل پهنه بهشت زهرا سخن گفت و افزود: امسال بسيج شهرداري تهران مسئوليت ستاد گمشدگان را برعهده دارد و با احداث 90ايستگاه چادر، به‌كارگيري 300 نيرو، 30دستگاه تاكسي، 20دستگاه موتورسيكلت و ارائه خدمات پزشكي در ايستگاه‌هاي سلامت خدمات رساني مي‌كند. امسال سازمان زيباسازي نيز با نصب 6دستگاه تلويزيون در فضاي داخلي و بيروني صحن حرم مطهر، پرواز 13بالن اطلاع‌رساني، تهيه جملات و طراحي گرافيكي با موضوع بزرگداشت حضرت امام و نيمه شعبان، نصب بنرهاي راهنما درمحدوده حرم و نصب 8قاب ساعت در ورودي صحن‌ها بخشي از مسئوليت‌هاي اجرايي شهرداري تهران در اين مراسم را عهده‌دار شده است. به گفته معاون خدمات شهري حضور نيروهاي شركت شهربان و سدمعبر در قالب 100تيم با 700نفر نيرو ضمن راهنمايي زوار از سدمعبر جلوگيري مي‌كند و در كنار آنها سازمان آتش‌نشاني نيز در حالت آماده باش كامل قرارخواهد داشت.

بنابراين گزارش، شهرداري تهران همچنين با به‌كارگيري 3هزار و 300كارگر خدمات شهري حين برگزاري مراسم و بعد از آن نسبت به جمع‌آوري زباله‌هاي‌تر و خشك با 800دستگاه انواع ماشين آلات مورد نياز اقدام مي‌كند. در كنار اين اقدامات سازمان ميادين و ميوه وتره بار شهرداري نيز اقدام به توزيع بسته‌هاي پذيرايي ويژه براي زائران حرم مطهر خواهد كرد. اين بسته‌ها حاوي نان، پنير، آب ميوه، آب معدني و... است كه در بين زوار توزيع خواهد شد. عبداللهي در كنار همه اقدامات انجام شده از ارائه خدمات فرهنگي در قالب 6ايستگاه فرهنگي سخن گفت كه هر ايستگاه شامل 70غرفه و در مجموع 420غرفه است كه به زائران محصولات و خدمات فرهنگي ارائه مي‌كند برپايي نمايشگاه‌هاي عكس از حضرت امام در مناطق 22گانه و خدمات‌رساني اورژانس شهر سالم در بهشت زهرا در فضايي به وسعت 500متر از بعدازظهر روز 13خرداد تا عصر روز 14 خردادماه فعال است و در كنار آن سازمان انتقال خون نيز آماده خون‌گيري از شهروندان است.

بنابراين گزارش، مترو و اتوبوس هم از بعد از ظهر روز 13خردادماه از ساعت 18تا پايان مراسم در روز 14خرداد‌ماه به‌صورت رايگان زائران را از 70نقطه سطح شهر تهران (تمام پايانه‌ها، ميادين و برخي مساجد) به سمت حرم امام منتقل مي‌كند. همچنين در 14خرداد‌ماه سرفاصله حركت قطارها به 4دقيقه كاهش خواهد يافت وايستگاه حرم تا شهرري نيز به‌صورت شبانه روزي به زائران حرم مطهر خدمات رساني خواهد كرد ضمن اينكه شركت مترو آمادگي دارد درصورت ازدحام مسافران قطارهاي ويژه‌اي را نيز به محل اعزام كند. معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: شهرداري تهران با 4000دستگاه اتوبوس ، 1000دستگاه اتوبوس 2كابين (جمعا 5هزار دستگاه) و 200دستگاه ون آمادگي كامل براي انتقال زائران به حرم مطهر را دارد.

کد خبر 296898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha