همشهری آنلاین: رسانه‌های ترکیه از تشدید حملات گروه تروریستی تکفیری داعش به روستاهای مرزی سوریه با ترکیه و درگیری با دیگر تروریست‌های سوریه خبر دادند.

داعش

به گزارش ایرنا، همزمان با تشدید حملات داعش در نزدیکی مرزهای ترکیه، برخی از رسانه‌های ترکیه نیز گزارش‌هایی از انتقال تروریست‌های خارجی از طریق ترکیه و توسط عناصر سازمان اطلاعات ترکیه (میت) به سوریه منتشر کرده‌اند.

روزنامه ملیت در تارنمای اینترنتی خود گزارش داد، داعش با سلاح‌های سنگین روستاهای مرزی سوریه با ترکیه را که در کنترل دیگر تروریست‌های سوریه قرار دارد، مورد حمله قرار داد و چند خمپاره و راکت نیز به دروازه گمرکی اونجوپنار ترکیه اصابت کرد.

بنابر این گزارش، داعش تلاش می‌کند تا پایانه باب السلام سوریه که در نقطه مقابل پایانه اونجوپنار ترکیه قرار دارد، تحت کنترل خود درآورد.

ملیت نوشته است با نزدیک شدن درگیری‌ها به چند صد متری مرز ترکیه، نیروهای امنیت مرزی ترکیه نیز بر تدابیر خود افزوده و مواضع خود در مرز را تحکیم کرده‌اند.

در این میان شبکه خبری سی.ان.ان.ترک از تجمع حدود 5 هزار ترکمن سوریه در مرز برای ورود به خاک ترکیه خبر داد و افزود: ترکمن‌ها منتظرند تا ترکیه مرزهای خودرا به روی ترکمن‌ها بگشاید.

اما خبرگزاری آناتولی به نقل از نورالدین جانیکلی وزیر گمرک و تجارت ترکیه گزارش داد که در 24 ساعت گذشته دو هزار ترکمن سوری وارد خاک ترکیه شده است.

سازمان ملل اعلام کرده است در چهار سالی که از شروع حملات تروریست‌ها در سوریه می‌گذرد 7 میلیون و 600 هزار سوریه‌ای مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و 4 میلیون نیز به خارج از سوریه متواری شده اند. حدود 1.7 میلیون از پناهجوی سوری در ترکیه به سر می‌برند.

از سوی دیگر، روزنامه مخالف جمهوریت نیز در شماره روز جمعه (15 خرداد) خود نوشته است: در حالیکه واکنش‌ها به رسوایی حمل سلاح توسط تریلی‌های سازمان اطلاعات ترکیه به سوریه با نام کمک‌های بشردوستانه به ترکمن‌های سوری، ابعاد گسترده بین‌المللی به خود گرفته، فاش شد که دو اتوبوس اجاره‌ای سازمان اطلاعات ترکیه که تریلی‌های مملو از سلاح به سوریه را همراهی می‌کردند، نیز پر از تروریست‌های خارجی بود.

کد خبر 297190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha