یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلسه پرسش و پاسخ سریال «دانتون ابی» با شرکت شماری از طرفداران این سریال و نگاهی زیرچشمی به فصل بعدی، برگزار شد.

دانتون ابی

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، جلسه دیدار و گفتگوی طرفداران با دست اندرکاران این سریال پرطرفدار بریتانیایی که دیشب با حضور شماری از بازیگران آن برگزار شد، با نمایش آنونسی از بخش نهایی این مجموعه به پایان رسید.

در یک گفتگوی گسترده با حضور جولیان فیلوز نویسنده و تهیه کننده سریال، گرت نیام تهیه کننده و بازیگران این مجموعه الیزابت مک گاورن (لیدی کرالی)، هیو بونویل (لرد کرالی) و لورا کارمایکل (لیدی ادیث)، اطلاعات کمی هم از اپیزودهای نهایی این مجموعه مطرح شد از جمله این که شرلی مک‌لین و پل جیامتی در این قسمت‌ها حضور خواهند داشت.

بونویل و کارمایکل گفتند دلشان برای قلعه‌های‌ کلرک که سریال «دانتون ابی» در آنجا ساخته شد، تنگ می‌شود. بونویل افزود: این قلعه یک دفتر زیبا برای کار است.

در این جلسه پرسش و پاسخ مری مک نامارا از لس‌آنجلس تایمز درباره این سوال کرد که آیا بازیگران فصل نهایی این سریال تعیین شده‌اند؟ که فیلوز در جواب او گفت هنوز قسمت نهایی را ننوشته است.

ابتدای این جلسه با صحبت‌های فیلوز و نیام درباره این که چطور ایده ساخت این سریال مطرح شد، صحبت کردند. این دو برای «جشن گرفتن شکست» یک برنامه بی‌بی‌سی در یک رستوران واقعا بد بودند و به جای خوردن غذا، فکر ساختن یک سریال جدید که در حال و هوای «گاسفورد پارک» بگذرد به فکرشان رسید. این فیلم در سال ۲۰۰۲ ساخته شده بود و فیلوز با نوشتن فیلمنامه آن نامزد اسکار شده بود.

نیام گفت: جولین در آن زمان چندان مشتاق نبود، اما این ایده خیلی سریع جان گرفت.

فیلوز هم افزود: وقتی شروع به تصویر کردن شخصیت‌ها کردیم، دیدم دیگر این کار را پذیرفته‌ام. حدود ۳۵۰ آمریکایی در اوایل قرن بیستم با اشراف بریتانیایی ازدواج کردند. من می‌خواستم ببینم زندگی آنها ۵۰ سال بعد چگونه است. مک گاورن واقعا یک آمریکایی است که ازدواج کرده و حالا در بریتانیا زندگی می کند. او برای بازی در این نقش عالی بود.

فیلوز گفت: مگی اسمیت (مادر بزرگ)، مک گاورن و بونوویل سه بازیگری بودند که از اول به آنها فکر کردیم و می‌خواستیم آنها را در مجموعه داشته باشیم و این انتخاب خیلی درست بود.

وی نیام اسمیت را «الهه شعر و موسیقی جولین» نامید و گفت: هرگز از بامزه بودن مگی چیزی نگفته ام. او و بونویل از آن دست بازیگرانی هستند که می‌توانند بین کمدی و درام در حرکت باشند.

دانتون ابی

کارمایکل گفت: مگی اسمیت یک شادی است و کار کردن با او خیلی لذت‌بخش است. بونویل هم با لبخند افزود: شما ممکن است به بازنشستگی فکر کنید، چون مگی اسمیت همه صحنه‌ها را مال خودش می کند.

درباره ورثه لیدی گرانهام نیز فیلوز گفت: من از عشق لذت می‌برم و همیشه این ایده برایم محترم است که هر کسی یک زندگی احساسی هم دارد که می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد یا نباشد. من زندگی احساسی شخصیت‌های مسن‌تر را دوست دارم.

در این جلسه درباره کارسون رییس گروه خدمه و خانم هیوز مسئول خدمتکاران نیز صحبت شد. آنها در پایان فصل پیش کمی به هم نزدیک شده بودند. حتی شخصیت مک گاورن یعنی کورا هم جز مادر بودن، دغدغه‌های دیگری داشت.

فیلوز گفت: قدرت این فیلم از آنجا می‌آید که آدم‌ها در آن واقعا آدم هستند. برخی از وراث آمریکایی خیلی دوست داشتنی هستند، برخی نیستند. من نمی‌خواستم نشان دهم که مردم چه چیزهای پنهان یا آشکاری دارند.

او درباره مرگ لیدی سیبل و متیو کراولی هم مجبور شد توضیح بدهد؛ همانطور که در چند سال اخیر توضیح داده که آنها در فیلم کشته شدند چون بازیگرانی که این نقش‌ها را ایفا می‌کردند - یعنی جسیکا براون و دن استیونس- می‌خواستند در فیلم دیگری بازی کنند. او گفت: ما پشت میز نمی‌نشینیم تا بگوییم شخصیت‌ها را چطور بکشیم.

او گفت: برای همین هم بونویل نگران این بود که درباره درد قفسه سینه لرد گرانهام باید چطور فکر کند؟

چندی پیش ساخت سریال محبوب «دانتون ابی» برای فصل ششم هم تمدید شد. این سریال درام که توسط جولین فلوز خلق شده و محبوب منتقدان هم بوده ژانویه سال ۲۰۱۵ فصل پنجم خود را آغاز کرد.

این سریال تلویزیونی در قالب زندگی یک خانواده اشرافی وضعیت تغییر فرهنگی بریتانیا در اوایل قرن بیستم را در خلال تغییرات سیاسی و اجتماعی بررسی می کند.

کد خبر 297417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha