همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : سپاه با توانمندی های بالا در صحنه های مختلف جنگ سخت، نیمه سخت و نرم آماده تر از گذشته از ارزشهای انقلاب دفاع می کند.

علی فدوی

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر روز سه شنبه به نقل از دریادار علی فدوی در نشست با نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه بوشهر افزود: هم اکنون به برکت امام راحل، مقام معظم رهبری و مبانی اسلام دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران در موضع انفعال و ضعف است.

وی اضافه کرد: با توجه به روند پیشرفت و حرکت رو به جلو درسپاه، بزودی این نیرو در اوج قله های شکوفایی و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: دشمن با استفاده از همه توان و ابزارهای خود در حال تهاجم به نظام جمهوری اسلامی است و قرار گرفتن ایران در اوج و قله باعث نا امیدی و یاس و دشمنی بی پایان آنها می شود.

وی اظهارکرد: ازنظر رهبر معظم انقلاب عرصه دریا خط مقدم جمهوری اسلامی ایران است و در این خط مقدم خلیج فارس و تنگه هرمز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: هم اکنون نیروی دریایی سپاه پاسداران باقدرت در همه عرصه ها در حال اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس است و هیچ قدرتی نمی تواند خدشه ای برآن وارد کند.

فدوی گفت: نیروی دریایی سپاه پاسداران بااقتدار تمام، هرجایی لازم باشد در خلیج فارس و تنگه هرمز به صورت عملی و مقتدرانه عمل می کند.

فدوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خلیج فارس افزود: یادواره شهدای خلیج فارس 16 مهر امسال در تهران برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: وجود نیروی دریایی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث ایجاد اقتدار نظام اسلامی درعرصه آبها شده که این اقتدار در تاریخ نظامی ایران بی نظیر است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در ساختار نظام دفاعی جمهوری اسلامی ایران مثلثی به نام خداوند و معنویت، نیروهای مسلح و تجهیزات وجود دارد که این ساختار در دنیا همتا ندارد و باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی ضلع خداوند و معنویت را برترین ضلع این مثلث خواند و افزود: این ضلع شاخص نظام دفاعی جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت های جهانی است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: ایمان و توکل به خداوند چه در مواقع طراحی و تدابیر جنگی، ساخت تجهیزات و تسلیحات و درعرصه عملیات و پیکار موجب اقتدار و پیروزی می شود.

صفایی بوشهری یادآور شد: در هشت سال دفاع مقدس عظمت نیروهای مسلح و رمز پیروزی آنان اتصال به خداوند و اهل بیت (ع) بود و هم اکنون نیز نیروهای مسلح ما باایمان و دانش و بهره گیری از تجهیزات مناسب با تمام توان آماده دفاع از نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به اهمیت دریا در عرصه سیاست جهان بیان کرد: دنیای آینده درعرصه مدیریت سیاسی آبراه هاست و هر کس بتواند آبراه های بین المللی و استراتژیک مثل خلیج فارس را مدیریت کند می تواند جهان را مدیریت کرده و تمام تئوریسین های سیاسی و اقتصادی دنیا بر این امر اذعان دارند.

امام جمعه بوشهر اظهارکرد: مدیریت جامعه جمهوری اسلامی ایران در حوزه خلیج فارس و تنگه هرمز به طور قطع باعث ایفای نقش مهم و مؤثر در نظم نوین جهانی می شود.

صفایی بوشهری گفت: درجمهوری اسلامی ایران اهل جنگ نیستیم ولی مرد جنگیم و تاریخ دفاعی ایران نشان می دهد که ایران هیچ گاه شروع کننده جنگ و نبرد در طول تاریخ نبوده است اما در برابر تهاجم ها ایستادگی و با ایثارگری از مرزوبوم خود دفاع کرده است.

امام جمعه بوشهر گفت: مردم این استان بسیجی و پاسدار هستند و در صورت کوچک ترین تهدید و تعرض دشمن با روح ولایتمداری و شجاعت حماسه ای ایجاد می کند که در صفحات تاریخ ماندگار خواهد شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در این دیدار گفت: با داشتن نیروی انسانی توانمند، متعهد و تاسی از فرهنگ عاشورایی، ارزش های الهی و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته دارای آمادگی مناسب دفاعی ورزمی برای ارتقا توان بازدارندگی جمهوری اسلامی است.

سردارعلی رزمجو افزود: پیشینه مردم و رزمندگان بوشهر پر از حماسه، ایثار و فداکاری است.

وی اضافه کرد: : استان بوشهر با توجه به مرز طولانی دریایی که با خلیج فارس دارد به عنوان خط مقدم نظام جمهوری اسلامی از امنیت قابل قبولی برخوردار است.

رزمجو اضافه کرد: نیروی دریایی سپاه اکنون در اوج آمادگی و اقتدار قرار دارد به گونه ای که این نیرو با داشتن تجهیزات دفاعی مدرن و پیشرفته در ابعاد سطح، زیر سطح و بالای سطح آماده پاسخ به تهدیدهای دشمن است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: نیروی دریایی سپاه پاسداران و بویژه منطقه دوم این نیرو دارای پیشرفته ترین سلاح های دفاعی و تجهیزات فنی و در راس آن نیروی انسانی مخلص و فداکار است.

کد خبر 297614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha