همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

گرد و غبار

احد وظیفه در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده برای سواحل شرقی دریای خزر، دامنه البرز شرقی، شمال شرق، سواحل دریای عمان و استان هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد پیيش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین در مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان در بعضی ساعات بطور لحظه‌ای وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی سه روز آینده به سبب وزش باد شدید بر روی عراق، استان‌های ایلام و خوزستان غبار آلود و در بعضی ساعات باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست. همچنین طی سه روز آینده در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید و توفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه گفت: در اثر طوفان حاره‌ای آشوبا در دو روز آینده بیشتر مناطق دریای عمان مواج و نیمه شرقی آن طوفانی است که در روز یکشنبه از شدت آن کاسته می‌شود. نیمه غربی خلیج فارس در روز یکشنبه و سواحل دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه مواج است.

وی اظهار داشت: آسمان تهران فردا شنبه صاف همراه با وزش باد در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین بیشینه و کمینه دمای هوا نیز با یک درجه کاهش نسبت به امروز به ترتیب ۳۷ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

کد خبر 297858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha