«جیغ‌ بزنی، با چاقو می‌زنمت.» این جمله‌ای بود که سارق زورگیر روی یک تکه کاغذ نوشته بود و آن را به‌عنوان آدرس به طعمه‌هایش می‌داد.

زورگیر

طعمه‌هاي اين مرد زنان و دختراني بودند كه از كوچه‌هاي خلوت عبور مي‌كردند و با خواندن جمله تهديدآميز، همه اموالشان را دودستي در اختيار سارق جوان مي‌‌گذاشتند.سرقت‌هاي اين مرد كه سعيد نام دارد و 31ساله‌ است از چند‌ماه پيش شروع شد. او سوار بر يك موتورسيكلت در كوچه و خيابان‌هاي پايتخت مي‌گشت و پس از شناسايي طعمه‌هايش، سراغشان مي‌رفت و به اين بهانه كه قصد پرسيدن آدرس دارد، نقشه خود را عملي مي‌كرد.

يكي از طعمه‌هاي او كه دختر جواني است، مي‌گويد: حدود ساعت 2بعدازظهر بود و در حال عبور از خيابان كاشاني بودم كه موتورسيكلتي به من نزديك شد. جواني كه سوار موتور بود از من آدرس پرسيد و همزمان كاغذي را به من داد. روي برگه نشاني خانه‌اي در خيابان باستان نوشته شده بود. وقتي نشاني را خواندم، پسر جوان بي‌آنكه اجازه دهد چيزي بگويم خواست پشت برگه را هم بخوانم. برگه را برگرداندم و ديدم روي آن نوشته شده:‌ «‌اگر جيغ بزني با چاقو مي‌زنمت. آروم باش.» با خواندن اين جمله شوكه شدم و در همين هنگام مرد جوان كاغذ را پس گرفت و چاقويي از زير پيراهنش بيرون كشيد. من كه وحشت كرده بودم كارت عابربانكم به همراه رمزش را به او دادم و وي سوار بر موتورش فرار كرد.

  • دستگيري در خيابان

سرقت‌هاي مرد جوان ادامه داشت و طعمه‌هاي او يكي پس از ديگري براي طرح شكايت راهي اداره پليس مي‌شدند تا اينكه ساعت15:30 مورخه 27خرداد، مأموران كلانتري ستارخان در خيابان شهيد گلاب به جوان موتورسواري كه رفتار مرموزي داشت مشكوك شدند. مأموران سراغ اين مرد رفتند اما او به محض ديدن خودروي پليس پا به فرار گذاشت. با اين حال پس از چند دقيقه تعقيب و گريز، موتورسيكلت او متوقف و وي دستگير شد.

مرد جوان خودش را سعيد معرفي كرد و گفت كه جرمي مرتكب نشده اما مأموران در بازرسي بدني وي يك چاقو، يك عدد سيم چين و يك كيف‌دستي پيدا كردند كه داخل آن كارت عابربانكي متعلق به يك زن بود. داخل كيف همچنين يك تكه كاغذ پيدا شد كه يك طرف آن نشاني خانه مردي به‌نام احمدي نوشته شده بود و طرف ديگر جمله تهديدآميز. شكي وجود نداشت كه سعيد يك سارق زورگير است و مأموران او را دستگير كردند و در اختيار پايگاه دوم آگاهي تهران قرار دادند. در ادامه تحقيقات صاحب كارت عابربانكي كه نزد متهم پيدا شده بود به اداره آگهي دعوت شد و به محض ديدن متهم فرياد زد كه او سارق اموالش است. دختر جوان در ادامه توضيح داد كه متهم چطور در خياباني خلوت به بهانه پرسيدن آدرس سد راهش شده و سپس با جمله‌اي تهديدآميز كه پشت كاغذ نوشته بود، دست به سرقت اموالش زده است.

  • اعتراف به سرقت‌هاي سريالي

در ادامه تحقيقات عده‌اي از زنان و دختراني كه در دام متهم گرفتار شده بودند با حضور در اداره آگاهي او را شناسايي كردند و مرد جوان كه چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت به ده‌ها فقره زورگيري در مركز، غرب و شمال غرب تهران اعتراف كرد. بررسي‌ها نشان داد كه اين مرد تمامي سرقت‌ها را با استفاده از موتورهاي مسروقه طرح هوندا انجام مي‌داد و پس از ارتكاب چند زورگيري، موتور را در گوشه‌اي رها مي‌كرد و سراغ موتوري ديگر مي‌رفت.

سرهنگ داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: متهم در بعضي از سرقت‌ها وقتي با مقاومت طعمه‌هايش رو‌به‌رو مي‌شد آنها را به باد كتك مي‌گرفت و اموالشان را زورگيري مي‌كرد.بــه گــفته وي شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت و شناسايي او به پايگاه دوم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 298522

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha