یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

مرد شیادی که با بازی در نقش فردی خیر به خانواده‌ای نزدیک شده و به بهانه پرداخت وام از آنها امضا می‌گرفت نقشه‌ای جز کلاهبرداری نداشت.

متهم

چهاردهم اسفند‌ماه سال گذشته زني به دادسراي ناحيه 2 تهران رفت و گفت مرد شيادي به بهانه پرداخت وام او را فريب داده است. اين زن توضيح داد: مدتي قبل درحالي‌كه سوار تاكسي شده بودم به‌طور اتفاقي با مردي به نام محمدرضا آشنا شدم. آن زمان مشكلات مالي زيادي داشتم و وقتي درباره مشكلاتم صحبت كردم او خودش را مردي خير معرفي كرد و گفت مي‌تواند به من و فرزندانم كمك كند تا بخشي از مشكلات مالي‌مان برطرف شود.

از آن روز به بعد او چند مرتبه به خانه‌ام آمد و برنج، روغن و... براي‌مان خريد. حميدرضا مرد خوبي به‌نظر مي‌رسيد و در اين رفت‌وآمدها گفت اگر بخواهيم مي‌تواند براي پسرم وام بگيرد تا با كمك آن بتواند مغازه‌اي اجاره كند و كسب و كاري راه بيندازد. ما هم از اين پيشنهاد استقبال كرديم و يك روز او به بهانه انجام كارهاي اداري گرفتن وام من را به دفتر شركتي حوالي ميدان صادقيه برد. او چند برگه جلويم گذاشت و از من امضا گرفت و حتي يك‌بار من را به دفترخانه‌اي برد و در آنجا هم چند امضا از من گرفت.

آن زمان من به حميدرضا اعتماد كامل داشتم و هر برگه‌اي كه به من مي‌داد امضا مي‌كردم تا زودتر وام پسرم فراهم شود و از وضعيت نابساماني كه داشتيم نجات پيدا كنيم. شاكي ادامه داد: كارهاي مربوط به وام مدتي طول كشيد تا اينكه يك روز وقتي به دفتر شركت رفتم فهميدم مبلغ 27ميليون تومان به حميدرضا پرداخت شده است. درحالي‌كه تعجب كرده بودم با حميدرضا تماس گرفتم اما او به تماسم پاسخي نداد. از طرفي چند روز بعد نامه‌اي از دادگاه دريافت كردم كه در آن اخطار شده بود اگر اقساط وام را پرداخت نكنم اموالم توقيف خواهد شد. وقتي براي پيگيري موضوع به دفتر شركت رفتم فهميدم يكي از برگه‌هايي كه براي حميدرضا امضا كرده بودم وكالت نامه محضري بود كه براساس آن خانه‌ام را منتقل كرده‌ام.

به‌دنبال اظهارات اين زن تحقيقات براي دستگيري مرد كلاهبردار آغاز شد. مأموران در نخستين گام به شركتي كه كارهاي پرداخت وام را انجام داده بود رفتند. بررسي‌ها نشان داد با اينكه اين شركت هيچ مجوزي براي پرداخت وام ندارد اما با انتشار آگهي در روزنامه‌ها براي افراد زيادي وام تهيه كرده است. به اين ترتيب با مجوز قضايي از ادامه فعاليت اين شركت جلوگيري شد.

در ادامه تحقيقات كارآگاهان به اطلاعاتي درباره مخفيگاه حميدرضا دست يافتند. اين اطلاعات نشان مي‌داد او در خانه‌اي واقع در 20متري افسريه زندگي مي‌كند و از يك سال قبل همسرش به‌طور غيابي از او جدا شده و هيچ كدام از اعضاي خانواده‌اش از او اطلاعي ندارند.

سرهنگ داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر از صدور مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهم خبر داد و گفت: از شهرونداني كه موفق به شناسايي تصوير متهم شده و اطلاعاتي درخصوص مخفيگاه يا محل‌هاي رفت‌وآمد وي در اختيار دارند درخواست مي‌شود از طريق شماره تماس‌هاي 63957761 و 63957760 اطلاعات‌شان را در اختيار پليس قرار دهند و به مأموران در دستگيري وي كمك كنند.

کد خبر 298749

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha