سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

پایان بازی بزرگ تیم ملی والیبال ایران و آمریکا موجی از خوشحالی و غرور را برای همه مردم به‌وجود آورد اما کسانی که این موفقیت بزرگ را رقم زدند پس از پایان بازی که معمولا خوشحالی می‌کنند و عکس یادگاری می‌اندازند، از وقایع به‌وجود آمده خشنود نبودند.

والیبال

 اين مسئله هم در زماني رخ داد كه دولتمردان براي تشكر و قدرداني به رختكن تيم ملي رفتند.

محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس‌جمهور، محمود گودرزي وزير ورزش و ابوترابي‌فرد، نايب‌رئيس مجلس به همراه گروهي از مسئولان در رختكن تيم ملي واليبال با انتقادات تند سعيد معروف، كاپيتان تيم ملي واليبال، كه در موفقيت‌هاي اخير يكي از مهره‌هاي كليدي است، روبه‌رو شدند. سعيد معروف كه مقامات مسئول را در جلوي خود مي‌ديد در سخناني از آنچه عدم‌حمايت از واليباليست‌ها عنوان مي‌كرد، گلايه كرد. او در ابتدا گفت: «گفتن مسائل ديگر براي ما تكراري شده است. براي ما تنها دلخوشي مردم و لحظه‌شماري براي بازي در جلوي جمعيتي كه به‌سالن 12هزار نفري آزادي مي‌آيند ارزشمند است. براي همه ثابت شده است كه ما دنبال شاد كردن مردم هستيم. پارسال شما اينجا بوديد و ما ديگر شما را نديديم و فكر مي‌كنم كه ديدار ما هميشه با شما بعد از بردهاست الان هم مطمئن هستم كه بعد از اينكه برويد ديگر شما را تا سال آينده نمي‌بينيم.

دوست داشتم به جاي بيان مشكلات دولت به دروغ هم كه مي‌شد از ما حمايت مي‌كرديد. اين بازيكنان، كساني هستند كه بايد مجسمه آنها را از طلا ساخت. خيلي خوشحالم كه در اين نسل حضور دارم و افتخار مي‌كنم كه در مجموعه‌اي كار مي‌كنم كه آقاي داورزني در آن حضور دارند. افتخار مي‌كنم كه آقاي خوش‌خبر كنار تيم ما هستند. مطمئن هستم كه اگر روزي از همديگر جدا شويم دلمان براي هم تنگ مي‌شود. اما احساس مي‌كنم كه شما از ما جدا شديد. نمي‌دانم تا كي اين وضع ادامه خواهد يافت اما آنچه تاكنون رخ داده متأسفانه در حد حرف است. اينكه در دستور كار است، اينكه دولت قرار است حمايت كند، گير ماده فلان است و... ما همه اينها را مي‌دانيم. مشكلات اقتصادي دولت را هم مي‌دانيم، بيش از مشكلات اقتصادي دولت، مشكلات اقتصادي خودمان را مي‌دانيم. من اگر جاي آقاي گودرزي بودم، براي اين بچه‌ها كاري مي‌كردم كه تاريخي باشد به‌خاطر اينكه اين بچه‌ها كاري كردند كه براي رشته‌هاي ديگر مثال شده است.» اشاره سعيد معروف به وعده‌هايي است كه پس از موفقيت تاريخي واليبال در سال گذشته به آنها داده شده بود.

ملي‌پوشان واليبال بعد از موفقيت‌هاي سال قبل‌شان وعده‌هايي براي پاداش ويژه گرفته بودند كه البته به‌دليل تأكيد دولت بر اعطاي تسهيلات ويژه به ورزشكاران درصورت موفقيت‌هايشان، از دادن چنين پاداش‌هايي جلوگيري شد. اين در حالي است كه فوتباليست‌ها به‌طور مستمر از تسهيلات اعطايي دولت استفاده كرده بودند. البته بعد از آن بود كه دعواي‌شان با وزارت ورزش بالا گرفت و در نهايت نصرالله سجادي، معاون ورزش در اين‌باره اعلام كرد بنا بر آيين‌نامه پاداش قهرمانان، به واليباليست‌ها پاداش داده مي‌شود. در آيين‌نامه پاداش‌ها هم چيزي به‌عنوان صعود به مرحله نهايي ليگ جهاني وجود نداشت. نكته جالب واكنش رئيس دفتر رئيس‌جمهور است. محمد نهاونديان البته با بيان اينكه «اين دولت بلد نيست دروغ بگويد، راست را به شما مي‌گويد.» خطاب به بازيكنان تيم ملي وعده داد:«شما يك كار تاريخي كنيد من هم قول مي‌دهم يك كار تاريخي كنيم.» اين اما تنها پاسخ او نبود چه آنكه ساعتي بعد محمد نهاونديان، بعد از گفتن خسته نباشيد و شنيدن گلايه‌هاي آنها، اين پست را در اينستاگرامش منتشر كرد: «اگر در واليبال مي‌توانيم با غيرت و قدرت قهرمانان‌مان در عرصه جهاني حاضر شويم و قواعد بازي را رعايت كنيم و ادب و اخلاق‌مان را نشان دهيم و از قويترين تيم‌ها نهراسيم و پيروز شويم و دل‌هاي مردم‌مان را شاد كنيم؛ چرا در عرصه‌هاي ديگر چنين نكنيم؟» نكته جالب اينجاست كه بعد از اين انتقادات باز هم دولتمردان با بازيكنان تيم‌ملي عكس يادگاري گرفتند.

کد خبر 298903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha