سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

دومین فصل سال چند روزی است آغاز شده و مهم‌ترین خبر سینمایی در هفتمین روز‌ماه مبارک رمضان، آغاز اکران ۳فیلم تازه است که انتظار می‌رود گیشه تابستانی سینماها را رونق بدهند.

فیلم

«گينس» محسن تنابنده، «عصر يخبندان» مصطفي كيايي و «ازرئيس‌جمهور پاداش نگيريد» كمال تبريزي از امروز در تهران و شهرستان‌ها به نمايش عمومي درمي‌آيند تا زمينه را براي اكران عيد سعيد فطر آماده كنند.به گزارش همشهري، در سينماي ايران، اكران نوروزي معيار و ملاك آغاز سال سينمايي است اما نگاهي به آمار و ارقام فروش و مقايسه آن با سال گذشته نشان مي‌دهد ارديبهشت و خرداد جاي فروردين را در جايگاه‌ماه پرفروش گرفته‌اند. «ايران‌برگر» مسعود جعفري جوزاني و «رخ ديوانه» ابوالحسن داوودي تنها برگ‌هاي برنده اكران نوروزي بودند و «استراحت مطلق» عبدالرضا كاهاني هم با وجود ورود به باشگاه ميلياردي‌ها نتوانست انتظارها را برآورده كند.

بسياري از سينماداران و سينماگران معتقدند فروش فيلم‌ها در فروردين امسال در مقايسه با سال گذشته كاهشي معنادار داشت. در عين حال، آغاز اكران «نهنگ عنبر» سامان مقدم و «قصه‌ها» و ادامه اكران‌هاي نوروزي در ارديبهشت و خرداد باعث شد گيشه فصل بهار چندان هم بي‌رونق نباشد و كاستي‌هاي فروردين تا حدودي جبران شود. حالا تابستان از راه رسيده و اكران سينماها رخت نو بر تن كرده است.

  • شكست‌خورده‌هاي گيشه

از ميان 14فيلمي كه از ابتداي سال تاكنون روي پرده رفتند، برخي فيلم‌ها در جذب مخاطب شكست خوردند كه از ميان آنها مي‌توان به «روباه» بهروز افخمي، «طعم شيرين خيال» كمال تبريزي، «عشق و جنون» حسن نجفي، «درياكنار» آرش معيريان، «متل قو» مسعود نوابي و البته «من‌ديه‌گو مارادونا هستم» بهرام توكلي اشاره كرد كه از اميدهاي فروش امسال بود. «اسب سفيد پادشاه» محمدحسين لطيفي و «آتيش‌بازي» بهمن گودرزي هم تا پايان رمضان فرصت فروش دارند.

  • فروش بهاري

نهنگ عنبر كه در 30سينماي تهران و 45سينماي شهرستان روي پرده رفته، تا پايان نخستين روز تابستان 2ميليارد و 50ميليون تومان در تهران و 600ميليون تومان در شهرستان‌ها فروخته است. فروش قصه‌ها در سراسر ايران به يك ميليارد تومان رسيده و ايران‌برگر پس از 3‌ماه با فروش 5ميليارد و 320ميليوني از سينما‌ها خداحافظي مي‌كند. آتيش‌بازي در 80سينماي ايران روي پرده است و فروش آن در يكي‌دو روز آينده به يك‌ميليارد تومان مي‌رسد.

رخ ديوانه در روزهاي آخر اكران در تهران حدود 2ميليارد و در شهرستان‌ها 940ميليون تومان فروخته و با ركورد 3ميليارد تومان به پايان راه رسيده است. «در دنياي تو ساعت چند است؟» به كارگرداني صفي يزدانيان تا پايان رمضان در 18سالن تهران و 13سينماي شهرستان نمايش خواهد داشت. اين فيلم در تهران 610ميليون تومان فروخته و شهرستاني‌ها براي تماشاي آن 120ميليون تومان هزينه كرده‌اند.

  • تازه‌هاي اكران

«ياسين» به كارگرداني حامد امرايي كه يكي از 4فيلم برگزيده اكران در طرح افطار تا سحر است، از هفته گذشته در 10سينماي تهران به نمايش درآمده و قرار است از امروز 10شهر ديگر ازجمله سينما هويزه مشهد آن را روي پرده ببرند. نمايش ياسين در چند شهر ديگر از شنبه 6تير آغاز مي‌شود. از امروز رقابت فيلم‌هاي از رئيس‌جمهور پاداش نگيريد، گينس و عصر يخبندان براي فتح گيشه تابستاني كليد مي‌خورد و اكران تابستان تا پايان‌ماه مبارك رمضان با نمايش 9فيلم ادامه مي‌يابد.

کد خبر 298996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha