دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

مقامات ترکیه اعلام کردند که بر اثر انفجار چهار بمب در یک مرکز تفریحی ساحلی و در قطب اقتصادی این کشور یعنی شهر استانبول، دست کم 27 تن از جمله 10 گردشگر انگلیسی زخمی شدند.

ایسنا به نقل از رویترز گزارش داد، 10 گردشگر انگلیسی و 11 ترک تبار در جریان انفجار مینی‌بوس حامل‌شان در یکی از خیابان‌های شهر مرمره از مناطق پر ازدحام و توریستی ترکیه زخمی شدند.

وزارت امور خارجه‌ی انگلیس اعلام کرد که سه تبعه‌ این کشور در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند. هنوز هیچ شخص و گروهی مسوولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

در همین حال یک مقام پلیس مرمره که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت که 21 تن از جمله 16 نفری که داخل مینی بوس منهدم شده بودند، زخمی شده‌اند.

پنج تن دیگر بر اثر انفجار دو بمب دیگر زخمی شدند. هر سه بمب‌ در این شهر به فاصله‌ی زمانی 15 دقیقه از یکدیگر منفجر شدند.

این مقام پلیس ضمن بیان اینکه حزب کارگران کردستان ترکیه به دست داشتن در این انفجار مورد ظن است، افزود: دو بمبی که منفجر شدند چندان مهم نبودند چرا که در دو مورد نخست از "بمب‌های پاشنه‌دار" استفاده شده بود. انفجارها در شهر مرمره در آغازین ساعات صبح امروز به وقت محلی صورت گرفت.

از سوی دیگر انفجار بمبی در شهر استانبول شش زخمی بر جای گذاشت.

یک سخنگوی سفارت انگلیس در ترکیه نیز بیان کرد: تاکید می‌کنم که سه انفجار در شهر مرمره به وقوع پیوست اما تلفات در میان انگلیسی‌ها همگی با انفجار نخستین بمب صورت گرفت.

پس از این بمب‌گذاری‌ها آمبولانس‌ها و نیروهای پلیس ترکیه در محل‌های انفجار حاضر شدند، کارشناسان پلیس با اونیفورم‌های سفید به بازرسی و بازجویی در محل‌های انفجار در شهر مرمره پرداختند.

جمل کجاکلار، فرماندار مرمره گفت که عاملان بمب‌گذاری‌ها به سرعت دستگیر خواهند شد.

جلال‌الدین جراح، رییس پلیس استانبول اظهار داشت که بر اثر انفجار بمبی در نزدیکی مدرسه‌ای در منطقه باجیلار استانبول شش تن کشته شدند.

این در حالیست که دو روز قبل از وقوع این انفجارها چهار تن در جریان انفجار دو بمب در شهر آدانا ترکیه زخمی شده بودند.

کد خبر 2990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز